• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

En olycka med lyckligt slut

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025
Möjligheten till bad under dom senaste veckorna har ju varit många. Vid ett tillfälle gick det kanske lite för fort. På med badbyxor, låsa husbilen och larma. Fort ner i vattnet o doppa sig ----- men, när jag går tillbaka till stranden känner jag att bilnycklarna ligger i fickorna på mina badbyxor. Fort upp med dom och det rinner bra med vatten ur den svarta klump på nycklarna och till larmet (saltvatten dessutom). Går med tunga steg tillbaka till bilen: Oh nej larmet går inte att stänga av. Då säger frugan med glad ton att hon har reservnycklarna i handväskan på armen så där gick det till slut bra. Skulle nu bilen starta trots att klumpen badat. Jådå det gick bra det med. Sedan dess tar jag det lite lugnare ner i vattnet och slår gärna till på benen innan jag hoppar i. Det kanske inte är så bra med fickor i badbyxorna??

Mvh
larsemil

Tant Sture

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024
Sv: En olycka med lyckligt slut

Phuuu. Skönt att se att jag inte är ensam om att tabba mej, gjorde samma sak för ca två veckor sedan. Även jag badade i saltvatten, men tyvärr inga reservnycklar.
Allt löste sej men som du säger, man ska inte vara så het på gröten.

Tant Sture

-geva-

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2025
Sv: En olycka med lyckligt slut

Har en gång glömt personbilsnyckeln i jeansen och den åkte in i tvättmaskinen.
Plockade ut batteriet efter tvätt och lät den torka öppnad.
Funkade perfekt efter det!

En annan gång följde dect-telefonen (Siemens) med en jacka in i samma tvättmaskin, även den överlevde. :)

Toppen