• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

En nykomling säger hej.

F

F.d. 4220

Guest
Vi är ett par med husbil, tre barn, en hund och två katter.

Vi köpte vår första husbil i våras och varit ute småturer i somras. Inte så mycket som vi önskat...

Tyvärr är det bara hunden som gärna följer med ut. :wub:
Nåja de två äldsta töserna är redan utflyttade och katterna slipper i alla fall. Så det är bara sonen som vi mutat med laptop i bilen (nåja, jag är också glad åt den :wink:)

Just nu grunnar vi på vart vi skall hän nästa sommar, Kroatien, Italien eller Spanien. Vi har tre veckor att lägga. Är Spanien för långt bort med den tidsgränsen?? Vi vill ju gärna se oss omkring och känna av platserna vi besöker.

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029
Sv: En nykomling säger hej.

:) :) :) Välkomna till Husbilsklubben, :) :) :)
hoppas ni kommer att trivas med oss.

Önskar
Kurt & Margot

F

F.d. 6238

Guest

Hej Stefan, och välkommen till klubben.
Hoppas att du skall trivas med oss. Tack för ditt inlägg i min tråd. Du måste vara bra på Data om jag förstår rätt.

Sådana som du behöver vi i klubben. Vi har en väldig duktig Webbred. men jag vet att dom behöver kanske Din hjälp. Jag föreslår att Du öppnar HELA dörren in till detta Forum , det skulle gangna oss båda.
Hälsningar från Götet.
:wink::D

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25011

Guest

Hej och välkomna!!

Hoppas att ni skall trivas i och med gänget i Husbilsklubben.se
önskar
Lena & Leif från Växjö

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Hej och välkomna!

Vi har samma dilemma som er till sommaren. Vi har bara 3 veckor och vet heller inte riktigt hur vi ska spendera dessa än. För tillfället ganska sugen på italien:)

/Per

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Italia nord for Roma er greit innenfor 3 uker om en klarer et par dager med 600 km da får en over en uke i Italia.
Spania er noe lengre vekk, så selv med 3 lange dager hver vei så er en bare lengst nord i Spania. Selv vil jeg ha over en uke hver vei.

F

F.d. 4220

Guest

Tack allihop!

Det är bara en tidsfråga gällande medlemsskapet. :wink:

Italien ligger högst på listan över resmål just nu. Med Kroatien som "bubblare".
Först gäller nog att bestämma datum, så vi kan boka pensionat för jycken...

Millan & Håkan

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
460
Medlemskap
2024

Hej! Vi är ett par med tre barn och katt. Faktum är att Italien ligger etta på vår lista med resmål till nästa sommar också! Ja, det är nog så att det redan är spikat....Ca fyra veckor blir det nog. Frun och katten har redan pass, vi andra får ordna det under vintern!

Ha de gött!!

F

F.d. 4220

Guest

Kul! Vi tänkte nog lämna djuren hemma, det blir lite friare så.

Våra sommarplaner är ännu i sin linda, men det hade varit kul att hänga på några andra som skall neråt, om det går att få datumen att passa...

Men det finns väl en del andra trådar i ämnet här... Jag beställde boken 'Husbil i Europa' idag, skall bli intressant att läsa den i samband med planeringen av resa. :yes:

F

F.d. 50035

Guest

Hej och Välkommen från oss i Västerås.
Nya här vi med.

F

F.d. 4220

Guest

Då kan ju jag, som alldeles nybliven medlem (avgiften bör finnas på klubbens konto i morgon. ;) ) hälsa dig välkommen också.
Jag hoppas att vi kommer att trivas. Eller hur. ;)

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Välkommen till er alla.

Vi har tillbringat många underbar veckor i Italien, från Gardasjön i norr till Sicilien i söder. Ni som har barn och husdjur, tänk att på att på campingplatser i Europa betalar man för uppställningsplats, bil och sedan per person, vuxen, barn och husdjur.

Att fricampa i Italien är ingen hit enligt oss. Då får du t ex betala för att komma till en hyfsad strand. Det kan röra sig om upp till 10 euro för en familj på två vuxna och två barn, beroende på var i i Italien du befinner dig. Längre söderut billigare, Venedig med omnejd mycket dyrt.

Innan ni bestämmer er, gå in och titta på priserna på campingplatser i Italien.

Glöm inte att Tyskland inte enbart är ett genomfartsland utan har väldigt mycket att erbjuda, då i synnerhet till barnfamiljer.

Tänk efter en gång till vad ni vill få ut av era semesterveckor.

Hur som helst, res till Italien, vi älskar detta generösa och underbara land.

F

F.d. 4220

Guest

Tack för tipsen. Det lilla jag sett av Tyskland, vid sidan av Autobahn, har verkligen gett mersmak! Det är säkert värt ett par veckor självt.
Det känns som resan bör tonåringsanpassas... Kanske ett stopp på Europapark, nöjesparken (som man kommer in billigt på om man förberett med genom att köpa säsongskort till Liseberg!!)

Toscana känns som huvudmålet för oss, hoppar nog över Venedig (har hört det är smärtsamt dyrt där, tack för bekräftelsen).

Tyvärr är vi ganska dåliga på att planera, men jag ser fördelen med att ha en grovplanering klar. ("Plans are nothing, planning is everything!")

F

F.d. 839

Guest

Stact,

Du gor nog ratt att hoppa over Venedig, det ar oerhort dyrt. Vi var pa Plaza Marco och betalade € 12 for ett glas ol :mad:, det blev bara ett glas.

Ska ni satta pengarna pa Italien sa tycker jag personligen Garda sjon har mycket att erbjuda. Forst och framst med tanke pa distansen fran Sverige inte allt for langt sydvart sa inga langa trottsamma korningar, relativ billigt beroende vilken sidan pa sjon man anvander. Den Ostra sidan ar dyrare an den Vastra, frag mig inte varfor men sa ar det.

Senast redigerad av en moderator:

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025

:music-icon: Hej och Välkomna till Husbilsklubben.se :music-icon:

Vi får se om betalning finns på klubb-kontot ikväll.
Är det så, är ju helgen räddad (Finns ju en del att läsa)

Ha de Peder HBK-2

Millan & Håkan

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
460
Medlemskap
2024

Tack för tips och synpunkter angående Italien! Rent allmänt hoppas vi på att kunna undvika campingplatser. Vi samlar på oss olika listor med ställplatser och sätter i pärm samt har skaffat Border-atlasen. Venedig har vi allt funderat på men det är klart, de flesta säjer ju att det är dyrt....Däremot blir det några dagar i Rom, där finns det ju mycket att se. Sen som alternativ till Garda-sjön var det nån som tipsade om ..Maggiore-sjön tror jag... Jo, vi får se, vintern är lång, det finns gott om tid att fundera!!

Frankia7

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
202
Medlemskap
2025

Hej och välkommen till klubben

Italien är helt underbart, vi har rest där flera semestrar och trivs mycket bra, särskilt runt Garda sjön, östra sidan är något dyrare än västra men helt klart bättre val. Stanna gärna på någon camping nära själva Garda byn, mycket mysigt, särskilt på kvällarna. Tag gärna tur till Venedig också, dyrt, men ett måste, och se upp för privata "condolister" som erbjuder turer till ön. Kroatien är lite som Italien fast billigare, men längre åksträcka så det går väl ut i ett, det börjar bli dyrare även där, vi var där förra sommaren, jättefint. På vägen genom Tyskland kan man med fördel stanna på vingårdrar (oftast gratis om man handlar ett par flaskor, och det gör man ju, o andra sidan kan det bli längre stopp än man tänkt sig, det har hänt ett antal gånger) annars är det också bra att övernatta på "autohof" säkrare än på "tankställen" men inte lika populärt bland långtradarchaffisar, fast det behöver man inte bry sig om, det är fritt fram.
På hemvägen kan jag rekommendera "Napoleonrutten" med bla. europas Grand Canyon. (men det blir kanske för mycket med en gång, det kommer ju flera somrar) Hur som helst önskar vi Er en lycklig resa
Hälsningar Anneli o Esko

Toppen