• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

En ny säsong smyger sig på oss

F

F.d. 15719

Guest
och jag blir så glad när jag ser den växande listan med evenemang och träffar. Det känns gott i både kropp och själ att det ljusnar vid horisonten för en husbil nära oss.

Två jippon som attraherar oss särskilt är rockabilly den 2 maj i Leksand samt Simlångsdalen under Kristi himmelfärdshelgen.

Men först har vi lite real hard work som Agne måste lägga bägge händerna på så fort bandysäsongen är över. Bakväggen ska rivas, tätas, byggas upp igen och piffas till. Elsystemet måste kontrolleras - just nu är bägge bodelsbatterierna strömlösa och vi vet inte riktigt varför! Min uppgift - att justera ryggdynorna på sofforna - känns rätt lindrig i sammanhanget.

Men tyngst av allt - besiktning av Pb II med bostadsinredning, det blev ju liksom aldrig av förra året. :eek:

"Vi är på gång, vi är laddade ...."

/elisabeth

Senast redigerad av en moderator:
B

Boxer

Guest
Sv: En ny säsong smyger sig på oss

Jag har också pulsat ut i snön och börjat titta till bilen. Mina bodelsbatterier står laddade i garaget men startbatteriet sitter kvar och det var bra laddat. Jag ska ändå göra en underhållsladdning. Allt annat såg också bra ut.
Jag har alltid haft för vana att starta upp motorcyklarna på Vasaloppssndagen. I från början var det en tillfällighet sen blev det en vana.
Jag ser starten äter frukost sen går jag ut i garaget och sätter på radion.
Det blir väl att översätta den vanan på husbilen.

L

Lelle_22

Guest

Vadå smyger...?

Jag tycker det brôtar utav bara den...

Har läsning av alla inlägg (för att lära migså mycket som möjligt) som heltidssyssla. Frugan undrar då och då om det står riktigt rätt till.

Lelle_22

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Jag har kört en en liten runda med husbilen (ajabaja då den är avställd men jag kan ju inte låta bli den:eek:). Jag har b.l.a toppfyllt tanken nu när dieseln är billig.

Denna helgen skall jag försöka fixa till vattensystemet så att allt är OK när vi ska ut på premiärrunda. (Byte av backventil)

Ha det gott så kanske vi ses ute på vägarna till våren......:)

/Per

Toppen