• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

En ny intressemedlem

F

F.d. 15702

Guest
Halloj!

Jag är en ny intressemedlem som är inne på min tredje husbil.
Har nu en Knaus Travel-liner 710 Gh 2000.
Ska ner till Kroatien i år(Pula).
Tacksam för resvägstips dit.
Om någon har eller har haft en liknande husbil som vi har och har lite bra tips om den så får ni gärna höra av er?
Tack för ett bra forum!

CarthagoAnders

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2025
Sv: En ny intressemedlem

i slutet av juli förra året var vi i Pula, på en camping på cykelavstånd utanför stan som heter Camping Stoja som jagkan rekommendera
det var av en händelse att vi hamnade just där men campingen visade sig ha goda faciliteter och bra badmöjligheter vi stannade först några dagar och kom sedan åter till Stoja efter ett tvådagarsbesök på ön Krk som inte alls föll oss i smaken
på Stoja kan man få både platser i skugga och på ängsmark, alla har närhet till klippor med badmöjligheter, området ligger på en udde som sträcker sig ut i havet, platserna längst ut på udden ligger oskyddade och fullt exponerade för sol hela dagen, de flesta därute hade AC i bodelen, men med en fantastisk utsikt över havet, på kvällarna brukar stim av delfiner simma förbi och vi satt där ute flera kvällar och njöt av sceneriet
buss går från campingen in till stan om man inte vill cykla
vi gjorde utflykter till bl a Rovinj som är en mysig liten stad, nästa Kroatienresa kommer vi nog att bo där i stället för Pula
när vi kom till Pula i mitten av juli var det ganska gott om lediga platser men i slutet av juli märktes det att semestersäsongen började närma sig för lokalbefolkning och italienare och det blev till slut ganska och fullt, man respekterar dock tomtgränserna och det maxantal personer som får bo på en viss plats får inte överskridas, det kom en liten alkovbil med sex fransmän i och ställde upp på platsen intill vår en förmiddag, på eftermiddagen uppstod en palaver med personalen som upptäckt att dom tydligen bara checkat in som fyra personer!

Frank Ekman

HBK Medlem
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024

Hej olovh och välkommen som intressemedlem. Tror nog att du blir medlem. Det är en bra kunskapsbank här på nätet av alla erfarna. Har fått många tips själv.
Har en 710 GH också. En bil som för min del har fungerat väldigt bra. Använder den hela året. Ligger ute på jobb under veckorna och har den som bostad. Så den har fungerat bra även under vintertid. Trevlig och rymlig bil för 2. Finns ju även plats för barnbarn. Kära hustru är lika tokig som mig, så vi åker gärna ut på helgerna bara det finns tid.
Var ner genom Polen-Slovakien-Ungern-Österike-Tyskland-Danmark förra sommaren. Har planer i år på att komma ned till Ungern igen samt gena ner till Dubrovnik (tror jag det stavas) längst kusten till Puula. Vidare Venedig och på något sätt hemåt sedan. Närmare planering är inte gjord ännu.
Österike var väldigt fint. Skulle nog gärna det igen..? Men framför allt så var Ungern ett jätte bra mål. Så det vill vi uppleva mer av.
;) Ha det!
Yvonne och Frank
Hbk 111

Frankia7

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
202
Medlemskap
2025
Hej på er:D

Är också ny intressemedlem, (snart medlem) har precis satt in anmälnings & årsavgiften. Vi är inne på våran tredje husbil Frankia 700 boggie 2001, och vi (jag o frugan) har åkt runt om i europa och norden i 10 års tid, och som för dom flesta andra husbilsägare så var det husvagn det började med. Till sommaren bär det av till Kroatien, åker nog i mitten av juli, vi hörs och syns på vägarna, ha det.

F

F.d. 17187

Guest

Hej
funderar på att köpa en knaus travel liner 710 gh 2000, är det en bra vinterbil, är tankarna isolerade?
bor i Ösd

Mvh Mats

Toppen