• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

En ny golfstjärna är på väg att tändas

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Just nu pågår en LPGA-tävling "McDonalds ladies LPGA Championship" i Maryland USA där svenskan Anna Nordqvist från Eskilstuna leder. Det finns stora chanser att vi i natt får bevittna en ny Annika Sörenstam. Live-sändningen kan se på Viasat Golf.
V-backen :wink:
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: En ny golfstjärna är på väg att tändas

Är ingen golfare men gläds ändå. Faktiskt ganska otroligt att vårt lilla pytteland kan få fram så bra spelare.
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: En ny golfstjärna är på väg att tändas

Nu är det klart, Sverige har genom Anna Nordqvist fått golfhistoriens yngsta majorvinnare.
Anna Nordqvist, 22 år, har gjort en fantastisk bragd och vunnit över världens absolut bästa damgolfare.
V-backen :)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55306

Guest
Sv: En ny golfstjärna är på väg att tändas

Hej!

Här i Eskilstuna känner vi oss givetvis lite extra stolta. Tjejen är ju från den lilla stadsdelen Torshälla och har lärt sig mycket av det hon kan på våra banor!

Spelar inte golf själv, men när man ser en sån här duktig spelare så får man faktiskt lust att börja. Det ser ju jätteenkelt ut! Men jag tvivlar på att jag ens skulle få en ren bollträff på de första 50 försöken. Det där med bollbegåvning, ni vet. Eller rättare sagt brist på bollbegåvning!

Hälsningar från golf-staden Eskilstuna!
 
F

F.d. 21408

Guest
Sv: En ny golfstjärna är på väg att tändas

Gratulerer så mye med Anna Nordqvist . Kjempemorsomt når "våre vinterland" får fram slike talenter , og at det gror i de etablerte "stjernenes" fotspor. Skal forøvrigt til Malmø for å følge europaturen i juli. Hilsen Liv
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen