• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

En nackdel med helintergrerat ?

F

F.d. 25038

Guest
Hej läste i en test om sk solreflexer var väldigt störande i en bil med stora o raka rutor typ helintergrerat trodde inte det var nån big deal tills jag skaffade en själv när solen låg på "fel" så kunde man ju lika gärna skruva bort sidospeglarna man såg ju inte ett skit så då kommer frågan går det att eliminera med en solfilm som går en bit ner eller har ni nån annan lösning ?

:twitcy: (sälja bilen går bort):twitcy:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: En nackdel med helintergrerat ?

Jag har kört helintegrerat i 12 år och har inte sett några nackdelar. När man är lång (1.93) så finns i och för sig inget alternativ om man vill sitta rak när man kör.

Kan tänka mig en nackdel, skall man byta rutan vid stenskott så kan det bli dyrt om man inte har rätt försäkring. Som medlem i Husbilsklubben.se har man dock maxbelopp kr 1500,- om man har försäkrat i Folksam.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Med 15 år i helintegrerte har heller ikke jeg erfart dette problemet.
Eneste jeg har erfart i nærheten av dette er solvarme gjennom sideruten :D:D

KarinoBengt

HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025

Kan ej förstå problemet. Har haft vanlig hytt tidigare och nu helintigrerat sedan 4 år tillbaka, och ser bara fördelar. Längden på förare kanske avgör, då jag är dryga 190 cm i strumplästen!? Kan tyvärr ej hjälpa till med lösning på dina problem.
Bengt:wub:

Tor H

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
114
Medlemskap
2025

Har ikke vært så plaget med solreflex, men ved kjøring i mørke og spesielt ved rygging og det står en foran med fult lys er det masse reflexer i sidevinduene hos meg. Er en vanesak, men helt klart ved rygging som beskrevet og det er trangt er det stopp til lysene er slukket/dempet.

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025

Har själv kört helintegrerat i10 år, utan problem men har gjort följande förbättringar;
i överkan vindretan har jag en solfilm ca 12 cm bred, inga klagomål från besiktning hittils, samt demonterade dom löjligt små orginal Fiat solskydden,
Har med användning av tunn plywood tillvekat djupare och bredare solskydd på orginalrmarna. Dom är klädda med plychtyg (sebrarandigt).

Jägarn

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025

Vi har en halvintergrerat bil och har problem med solskydden . Tar man ner den så ser jag ingenting och har jag den lagum ner så har jag den på näsan.:mad:
När vi hade en helintegrerat bil så hade vi en rullgardin som solskydd.

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

Det finns Rullgardiner man kan sätta dit i stället för dom vanliga solskydden. Sedan finns det svarta perforerade mindre rullgardiner med sugkoppar som du kan sätta på sidofönsterna. Även perforerad solfilm om du vill klippa till att sätta upptill på rutorna går lätt att demontera och sätta upp allt finns på Biltema.

Toppen