• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

En konstig dag

J

Jarn

Guest
En konstig dag för mig idag......

-Inte för att det är måndag
-Inte för att jag igår kom hem efter en veckas semester med barn och barnbarn i det mycket varma Turkiet
-Inte för att det är 40 –årig bröllopsdag idag

Nej, det är för att jag idag inte längre behövde gå till jobbet.

Efter nästan 38 år på ett stort amerikanskt IT bolag så har jag fått ett litet bidrag för att gå hemma tills jag fyller 65 dvs om 2, 5 år.

Känns konstigt när kalendern är tom och mailboxen likadan och mobilen tystnat.

Då hustrun jobbar några år till och dessutom mycket på kvällar och helger, så är husbilen avställd och står nu i ladan.
Får väl åka och krama om den lite då o då...

Så nu får det bli mer tid för familj o barnbarn samt lite småresor till Nordtyskland på gasthaus.

Får också mer tid för att ge gratis konsultation till fler HBKvänner om importfrågor.
Ni som vill nå mig, kolla min profil, finns även länk till min hemsida där.

Jag tänkte också att åka och hälsa på lite HBK folk som jag tycker verkar intressanta att träffa när man läser deras inlägg.
Så jag ringer innan och köper kaffebröd med mig, hoppas det är Ok.

Så vi kanske träffas framöver... vem vet.

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: En konstig dag

Instämmer med Rolf & Monica välkommen hit till fina Vadstena på en fika.
MVH Gunilla & Rolf

I

Ixeofors

Guest

Måste kännas annorlunda men jag hoppas nu att du kan njuta av din "lediga" tid som du nu har till förfogande. Och du är välkommen på besök även här Roland!

Din hjälp i importfrågor är värt mycket för oss! Mailboxen blir väl full med importmail istället så småningom.

Ha det bra Roland,vi hörs!

/Ronny

F

F.d. 52943

Guest

Gick vid 61. Har inte saknat grottekvarnen en enda dag. Njut av livet!
:yes:

R

Ruth o Bosse 1

Guest

Hej Roland!

Jag har oxså blivit pensionär från och med i dag. Har haft semester från den 6juli till den 30 september men nu är semestern slut, Jag håller med dig att det känns lite konstigt att inte gå till jobbet. Min man har varit pensionär i sex år. Så nu tänker vi åka ut i europa när vi båda är lediga. Har köpt en ny husbil men vi får inte den förrän i mars. Ha det så bra och njut. En som försöker njuta men man har mer att göra nu änn när man jobbade för vi får ställa upp och passa barnbarn. Hälsningar Ruth

Döderhultarn

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
3004
Medlemskap
2025

Du anar inte hur trött man kan bli som pensionär när man inte har jobbet att vila upp sig på. Och aldrig har man nån semester.
icon6.gif

/Sture

Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Det låter helt underbart med lite ledighet och jag och grabben kikar lite på campingbuss till honom och har funderat lite Ford Nugget men han vill ha en med uppfällbart tak så vi går se vilken modell det blir.
.

Det kan ju bli att vi plockar upp dej på vägen ner ;-) :).

Grattis och försök även ta det lite lugnt.

F

F.d. 29925

Guest

Kommer troligen inte ta allt för lång tid fram till dess du märker att tiden inte riktigt räcker till, fastän du är pensionär.

D

Deleted member 11118

Guest

Du är välkommen, jag får också bidrag från jobbet för att inte gå dit, man saknar lite den sociala kontakten frun min jobbar några år till. Välkommen i gänget

Åke & Meta

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
6783
Medlemskap
2025

Grattis till ledigheten!
Jag blev befriad från tvånget för drygt två år sedan, 4,5 år innan dagen D!
Tar en stund att vänja sig sedan är det bara kanon!

T

Teddi

Guest

stort grattis till #säg nej till väckarklocka#,,ta hand om din nyvunna fritid roland,,
kanske ja kontaktar dej ,,en tysklandstripp,,har fått dom bästa rek,,från ludde,,
min husbil går iväg vilken dag som helst,,
ock då öppnar sej dom tyska möjligheterna,,
ja skriver till dej snart,,

lev väl:D:D

Toppen