• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

En klassiker

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2025
Sv: En klassiker

Murpy`s lag, :confused: vi är många som varit med om detta,

Har många gånger funderat varför jag inte monterar en automatisk omkopplare, :wideeyed::wideeyed::wideeyed:

Med önskan om många fridfulla nätter framöver,

Lennart

Ps Har inte hunnit bytt ut vår avtar bild ännu Ds

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Den läxan har vi lärt oss, nu har vi en automatisk gasolomkopplare.
Giller inte heller att gå upp mitt i natten då det regnar och blåser för att manuellt behöva hålla på med att koppla om gasolen. Nu gäller det bara att inte vänta för länge innan tom behållare ersätts.
V-backen :wink:

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Hej
Sen jag bytte bil så har jag en tredje full flaska i garaget, så nu när det blir till natt och gasflaskan är under 1/2 så svänger jag kranen till den fulla flaska på morgonen svänger jag tillbaka, sen dess har gasen alltid tagit slut på dagtid
Ha de paffw

Senast ändrad:
F

F.d. 2577

Guest

Detta är som ni skriver en klassiker, men detta är inget nytt fenomen. Redan under 40-talet tillskrevs Edward A. Murphy, Jr. som uppfinnare av" Murphy´s lag". Finns mer att läsa om på wikipedia.se ett öppet lexikon där det mesta finns beskrivet.
Har man bättre kunskaper i ett ämne, kan man bidra med detta i wikipedia.
Leffe

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

För övrigt vill jag bara meddela att gasolen tog slut exakt 03.00 och att det är snödrev utanför...något annat hade väl inte varit tänkbart?

Stackars er...jo det är ganska typiskt...dessutom synnerligen imponerande med en pinfärsk rapport om denna händelse bara 45 minuter efter det inträffade!

Var med om samma sak ett par gånger, sedan inhandlades en automatisk omkopplare, guld värd, jag lovar! :cool:

anjohn

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2025

Jo jag hade lite svårt att somna om efter den rivstarten. Man blir så förvånad när man vaknar och det bildas små "rökmoln" av utandningsluften...har skaffat en bagagevåg på Clas O som gör det lätt att hålla koll på gasolen. Felet var att jag gick på minnet istf att kolla!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Var med om samma sak ett par gånger, sedan inhandlades en automatisk omkopplare, guld värd, jag lovar! :cool:

Nätterna kan vara rätt kalla även i Santa Pola så här års. Då är det bra att ha en automatisk omkopplare! Jag har en sådan i bilen men trots det var det kallt i resebilen när jag vaknade i morse. När jag gick ut för att kolla pannan upptäckte jag att kranen till "andraflaskan" var stängd!

Giv mig styrka! Hur dum får man vara??!! :oops:

Jappe

Senast ändrad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Haha, Jappe, den tabben har jag också gjort!
Fördelen med att springa ut och fixa med sånt här ute i gasolskåpet när man bara har pyjamas på är att det blir gjort på nolltid...:D

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Jag hoppar på denna tråd med en fråga. Funkar verkligen den autamatiska omkopplararen på vinter? Jag menar minus 15 och mera för under - 15 behöver man väl inte värme:) (nej jag har inte Nordic)
ha de paffw

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Ja den automatiska gasolomkopplaren funkar om den kompletteras med en defroster.
V-backen :wink:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

På vår omkopplare kan man välja sommar eller vinter med en knapp, troligen är det någon form av elektrisk uppvärmning på vintern.

Toppen