• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

en ide"i elfte timmen

T

Teddi

Guest
de börjar efterfrågas vinterplatser mer o mer,,fullt förståeligt,,de finns nåra bönder här i trakten ,som har lagt ner sin verksamhet men lador är intakta,,,ett besök där om ja får tid,,

det efterfrågas också ställplatser??? eller??:p,,de finns många bilar idag,,

varför inte lägga en engångskostnad,4 eller 500 spänn,de skulle bli runt 4milj,,där skulle man kunna arrendera mark till ställplats,,hur många idrottsföreningar skulle tacka nej till låt,säg,10,000 kr,,t.ex,,
småpengar för en legitim plats,,bygglov??tror ja inte,,idag är ju det problem att bli av med pengar,,klubben äger platserna genom arrende,,service? de får vi glömma,,då krävs bygglov med V_A osv,,vi ombesörjer detta själva,,om nån utomstående vill använda platsen så blir det en avgift,,

är detta intressant klubbledning ock styrelse?? ock medlemmar så klart,,ove,,

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: en ide"i elfte timmen

Vinter = Snö

Snö på tak = Rasrisk

Rasrisk = Försäkring

Många husbilar på en plats = Ta från dom rika, ge till dom fattiga

Men va tusan - man lever bara två gånger :)

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej Gunilla o Kenth!
"Citat" Vinter = Snö

Snö på tak = Rasrisk

Rasrisk = Försäkring

Många husbilar på en plats = Ta från dom rika, ge till dom fattiga

Men va tusan - man lever bara två gånger "Slut citat"

Men hur många är man när "man lever bara två gånger"?
Mvh.

T

Teddi

Guest

synd att inte detta tas på allvar,,en stor markägare är intresserad av samarbete för en komplett ställplats i ugglarp,,vid havet,,
han har fått en fråga från campingen men är mer intresserad av ett samarbete från oss,han väljer,, ,ja vill gärna ha kontakt med nån här som har intresse utav detta,, ock föra en dialog med honom,,hundbadets parkering ägs av honom,,falkenbergs kommun har bara ett muntligt avtal,,ett avtal som misskötts med nedskräpning osv,,
ja ser här en gyllene chans ock kanske ett genombrott när de gäller privata ställplatser,,ja väntar på svar,,ove,,

T

Teddi

Guest

ja kan säga så här,,han fråga mej om det passar med hundbadets plats? i annat fall grusar han upp något annat ställe kommunalt v-a finns,,jag påstod att hbk kan vara med o sponsra en utslagsvask,,i så fall den andra i landet???,,men nu gäller de att vara på alerten,,ugglarps camping är den mest aggressiva ja nånsin stött på,dom har frågat honom,,
om dom ska driva denna nya ställplats så blir de dyrt,,alltså har vi ett överläge här,,de ska vi ta tillvara på,,
en snabb respons här e på sin plats,,ove,,,

till mats carlström ring micael jidenholm 0346-714440,,
vill du ha min hjälp? hör av dej i så fall,,ove,,

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52943

Guest

Vi har stått på hundbadets parkering för något år sedan - en perfekt ställplats -vore toppen om det gick att få till en officiell ställplats där!
Då var det skyltat Camping förbjuden. Vi parkerade - campade inte enligt vårt sätt att se på saken....
Vi har inte möjlighet att ta upp den kastade handsken och ta ansvar för en ställplats i Halland. Hoppas någon Halläning nappar på kroken.

T

Teddi

Guest

kul att du skriver roland,,visst blir detta en av dom mest attraktiva platser,,alldeles vid stranden,,så ja tar upp handsken,,som en relativt ny hallänning,,vi får se till så den inte drivs av campingen,,utan han kan driva den själv genom avgift på kvällen som dom gör i bua-hyppeln ock många andra ställen,,
detta är så dj-la roligt,,två markägare har ja pratat med i sommar,,ugglarp ock öland,,ja hoppas att vi kan sponsra en vask här,,de blir så mycke lättare att gå vidare,,under förutsättning att inte campingen blir inblandad,,

han ville ha våra synpunkter(husbilar),,det är husbilar han värnar om,,vi får se,,

F

F.d. 9344

Guest

Jag ställer Teddi. Kanske inte för att jag personligen kommer att "bänka" mig på en plats med min HB då är ju hela grejen med HB borta det blir särsongsplats som för HV.
MEN om 500 spänn gör att vi kan knäppa Campingägarna på näsan då är jag med.:)
Och visst kan vi dra ner till trevliga Falkenberg någon gång, har jag då tillgång till ställplats som betalts i förskott ja varför inte.:music-icon:
Jobba på denne markägare Teddi så att det inte "går oss förbi".

T

Teddi

Guest

inga pengar alls,vingen,,,behövs inte,,han vill ha en ordnad plats för husbilar,,vi hjälper honom med en vask,
kontakten med styrelsen är klar,,,,ja har en egen plats i ugglarp,,men ja har också 9000 kompisar,,vi kommer att behöva platser,,

T

Teddi

Guest

nåra bilder,,vem vill inte tillbringa nåra gånger här?????

utan att behöva sova nån annanstans,,nu ska ja i plurret,,ha de gott,,

Bilagor

• mina bilder 021.jpg
    mina bilder 021.jpg
    3,1 MB · Visningar: 5
  • mina bilder 022.jpg
    mina bilder 022.jpg
    3,1 MB · Visningar: 4
  • mina bilder 023.jpg
    mina bilder 023.jpg
    3 MB · Visningar: 2
  • mina bilder 024.jpg
    mina bilder 024.jpg
    3,1 MB · Visningar: 3
T

Teddi

Guest

inatt har där stått två husbilar,,ock ja har fått reda på att så har de sett ut hela sommaren,,bilar lite här o där,,
men dom har följt dom regler som gäller,,
24 timmar,,så visst kan man stå där,,om man tar matchen när dom kommer från campingen o tutar eller knackar på dörren,,alla orkar inte detta,,

ja bara hoppas att campingen inte har ett finger med i den nya platsen,,då handlar de om 300 spänn,,men nu har ja inget mer med detta att göra,,utan hoppas att de går bra för styrelsen,,

Toppen