• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

En helg i Svanshall

Thomas o Karin

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2026
Precis hemkommen efter en härlig helg i Svanshall, vädret var kanon, ok lite blåst men hög fin luft och lagom temp för långpromenader. Svanshall var en ny bekantskap för oss men vi gillade platsen skarpt och kan tänka oss att komma tillbaka men då vill vi inte ha grannar som startar elverk när klockan är mellan halv 6 och 6 på morgonen, det var totalt respektlöst att göra så när man ligger 5 husbilar sidan om varandra.

Senast ändrad:
F

F.d. 53012

Guest
Sv: En helg i Svanshall

Förstår er var för det vid hamnen i Kalmar av en Norrman som startade ett elverk vid 23:00 och trodde att det var ok men det blev bråk och tillkallande av polis som bad han stanna det men startade det än när dom hade åkt så det blev riktigt otrevligt. Det kan man inte kalla respekt. Gärna elverk men inte bland grannar utan i ödemarken.

F

F.d. 52945

Guest

Precis hemkommen efter en härlig helg i Svanshall, vädret var kanon, ok lite blåst men hög fin luft och lagom temp för långpromenader. Svanshall var en ny bekantskap för oss men vi gillade platsen skarpt och kan tänka oss att komma tillbaka men då vill vi inte ha grannar som startar elverk när klockan är mellan halv 6 och 6 på morgonen, det var totalt respektlöst att göra så när man ligger 5 husbilar sidan om varandra.

Hej!
Även jag var där och stod sidan om...jag tror att han hade kört slut på batterierna..kanske ingen ursäkt!:(
Men visst är Svanshall en fin plats annars!:)

Mvh
pilot

trevik

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021

Man klarar väl sig utan ström några timmar till? Det är väl ok med elverket på när klockan är 10.... Då stör man ju ingen som sover.

F

F.d. 52945

Guest

Även jag har ett elverk, men jag har oxå en lång sladd till den så att den inte behöver stå sidan om bilarna.
Pilot

F

F.d. 50036

Guest

Köp bränslecell och var kompis med dina grannar. Man behöver ju inte köpa den största för att ha ström till det nödvändigaste!

Ha det gott Torbjörn :) :) :)

F

F.d. 52945

Guest

Köp bränslecell och var kompis med dina grannar. Man behöver ju inte köpa den största för att ha ström till det nödvändigaste!

Ha det gott Torbjörn :) :) :)

Hej Torbjörn, hur mycket får man betala för efoy-bränslecell,installation m.m?

//Pilot

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Eller häng på en större solpanel och fler batterier:). Man kan förstås stänga av strömförbrukare:rolleyes:

F

F.d. 53077

Guest

Hej på Er Svanshallare!
Det var jag som låg bredvid Er under natten mellan lördag o söndag. Vår ena dotter vaknade vid 03.30 av att hon frös. Jag gick upp för att kolla pannan som då slagit ifrån. Det var då endast 11 grader i bilen. Efter en koll på voltmetern som visade endast 10,7 volt, tog jag beslutet att vänta ett par timmar under ett par extra filtar. Men kl 06.10 blev det ohållbart så jag startade bilen och backade upp till parkeringen vid toaletterna för att där starta elverket. Har nu, måndag, varit i kontakt med Forsbergs som genast skickar två nya bodelsbatterier. Vill med detta säga att det finns oftast en anledning till att man gör som man gör samt vill samtidigt beklaga om det störde skönhetssömnen för Er. Kom gärna med förslag på hur jag skulle gjort istället!
MVH Fredrik Nilsson o Lena Thuresson

F

F.d. 52945

Guest

Hej!
Även jag var där och stod sidan om...jag tror att han hade kört slut på batterierna..kanske ingen ursäkt!:(
Men visst är Svanshall en fin plats annars!:)

Mvh
pilot

Hej Nisse!

Som du ser på mitt inlägg så förstod jag att något hänt, det störde inte mig så mycket, dessutom tycker jag att ni var väldigt trevliga som grannar iövrigt, hoppas att din dotter är bättre nu, och att vi ses fler gånger i Svanshall som är en liten men mysig plats!

Mvh, han med Burstnern:)

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Tack Nisse för att du svarade och inte bara stack huvet i sanden (asfalten). Hoppas att HBK 6008 också känner sig bättre till mods. Nu är det sommartid och jag känner mig ännu lite seg på morgonen, men det är desto trevligare att stiga upp till fågeltjatter och vårsol:)

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022

Tror att många "trådar" här på forumet ser ut som denna med den skillnaden att Nisse Nilsson trädde fram och gav sin verson av det inträffade. Tycker att han visade stor respekt mot sina husbilsgrannar som dels väntade och sedan t.o m flyttade husbilen för att minska störandet. Tror att vi alla måste ha lite större tolerans när vi åker till våra campingar o ställplatser för risken att störas av något eller några finns alltid och är det ett måste att ha sina invanda sovtider utan störning kanske man måste tänka över var man ställer sig. Personligen skulle jag inte tycka det är så himla farligt att bli väckt den tiden. Samsas o njut av friheten med husbilslivet. Häggen i Umeå

F

F.d. 53077

Guest

Det ligger mellan Ängelholm o Kullaberg. En fantastisk plats! Det kan nog vara svårt att få plats på sommaren men är man i krokarna bör man enl. mig försöka.

Roffe1

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Finns det inte ström i Svanshall under vintern ?

Stefan

Det skall finnas ström där året om men säkringarna är ofta sönder och det är bara de som går runt och tar betalt som kommer åt dem.

Eluttagen är dubbeluttag och säkrade med 10 amp. Vad som ofta händer är att de blir överbelastade pga att två bilar kopplar in sig och sätter på elen på full effekt.

Finns det redan en bil inkopplad på det uttag man har tänkt använda bör man kontakta den andra bilens ägare för att fråga hur mycket vi kan ha inkopplat tillsammans annars är risken stor att båda snabbt blir utan el.

Stefan59

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
966
Medlemskap
2027

Ok Tack för svaret. Sist vi var där så fanns det el att tillgå.

Stefan

Toppen