• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

En fundering

IngBo

FD HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Sätt våra gamla i fängelse och de kriminella på äldreboenden!
Då får de gamla möjlighet till bad, hobbies och utevistelse.
Ingen kan stjäla från dem, de får fri kost och logi, tv, underhållning, och de får pengar istället för att betala.
De kriminella kan få kall mat, inga pengar, vara helt ensamma, få lyset släckt klockan 20:00, och duscha 1 gång i veckan.

/Bosse

F

F.d. 3088

Guest
Sv: En fundering

Sätt våra gamla i fängelse och de kriminella på äldreboenden!
Då får de gamla möjlighet till bad, hobbies och utevistelse.
Ingen kan stjäla från dem, de får fri kost och logi, tv, underhållning, och de får pengar istället för att betala.
De kriminella kan få kall mat, inga pengar, vara helt ensamma, få lyset släckt klockan 20:00, och duscha 1 gång i veckan.

/Bosse

Om du tänker efter så har vi sällan upplopp på våra fängelser, tanken med hur dom har det är väll för att slippa det. Ser du i andra länder så funkar kriminalvården sämre.
Så är väll Sveriges tankegång, Men jag personligen håller med dig till 100 %
Det finns ett annat större konto som det går att ta några miliarder ifrån vilket får du räkna ut själv:rolleyes:

Gurra

F

F.d. 53498

Guest

Förhoppningsvis så är det så att man förmodas återvända till ett icke kriminellt liv efter en fängelsevistelse. Därav skall de dömda behandlas humant och på ett bra sätt. Jag vet inte om du någonsin besökt en svenskt fängelse, jag har gjort det i jobbet ett antal gånger. Det är inget lättsamt liv i sus och dus att sitta där kan jag lova.

Att fångarna har det humant står inte hindrande för att oxå äldreboende skall vara bra, till och med riktigt mycket bra. Det är det inte nu på många platser. Hur bra och hur mycket det skall satsas på äldreboende har vi möjlighet att välja var 4:e år.

F

F.d. 16087

Guest

Samtidigt så säger de intagna, att fängelsetiden är en skola till fortsatt kriminalitet.
Då hävdar jag att samhället har misslyckats.
För mig får de gärna lägga mer pengar på en återanpassning bara de kan vissa ett positivt resultat.
Skitig in. Ren ut.
MVH. Gunnar S

F

F.d. 16087

Guest

Är det inte också så här att de intagna tjänar ett självändamål.
Så länge de finns och ökar i antal så är jobbet inom kriminalvården tryggad.
MVH. Gunnar S

Toppen