• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

En fantastisk klubb!

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Efter flera års medlemskap måste vi konstatera, att HBK är en fantastisk klubb.

Här finns sakkunskap inom de mest skilda områden, och ofta är kunskapen betydligt bättre än de underliga åsikter som så kallade "experter", som ägnat decennier åt ett visst ämne, har.

Lita på allt som skrivs på denna sajt, och känn dig trygg med att du är välinformerad!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: En fantastisk klubb!

Anar jag viss ironi här?

Skillnaden mellan HBK och andra organ där de etablerade experterna härjar är att här tjänar ingen pengar på att förmedla kunskap. Pengar har en viss förmåga att förmå vissa experter att rucka på sanningen ibland. :rolleyes:

Å andra sidan; tror någon blint på vad som skrivs här så bör man nog revidera sin uppfattning en aning, kanske.

Jappe

Lars o Annica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024

Skulle det vara så att du tvekar på kompetensen på denna sida pålle vill jag rekommendera facebookgruppen DÄR finns kanske inte alla svar på frågorna,men det finns många olika svar varav kanske ett av dem är rätt.:twitcy:

lars

nilhen

HBK Medlem
Kommun
Billeberga
HBK-Nr
3266
Medlemskap
2025

Efter flera års medlemskap måste vi konstatera, att HBK är en fantastisk klubb.

Här finns sakkunskap inom de mest skilda områden, och ofta är kunskapen betydligt bättre än de underliga åsikter som så kallade "experter", som ägnat decennier åt ett visst ämne, har.

Lita på allt som skrivs på denna sajt, och känn dig trygg med att du är välinformerad!

Jag har varit med ungefär lika länge som du och jag har precis samma åsikt.
Det finns väldigt många "experter" som uttalar sig och tror sig veta, eller som någon uttryckte det, jag vet inte, men jag gissar.
Ibland dyker det upp ämnen som man kan ganska bra själv och ibland kan man få sig ett gott skratt när man läser vad andra tycker.

Man lär sig ganska snabbt vilka dessa experter är och att man ska ta dem med en ganska stor nypa salt.

MEN sen finns det faktiskt de personer som kan och vet vad de pratar om, som oftast inte är de som förekommer flitigast på forumet.
Det är dessa guldkorn som gör att jag tycker det är värt, varje krona det kostar att vara med i denna klubb.

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Jag har i alla fall köpt min 25 m el-kabel efter flera timmars läsning här på HBK. Visst blev det en hel del gött skratt emellanåt så nu har jag ett minne för livet (förhoppningsvis utan el-stötar och bränder...he, he...)

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Vad är en expert?

Jo, en medelmåtta från en annan avdelning.

Och apropå experter, minns ni finansbubblan som sprack i slutet av 80-talet? Då satt experterna i TV-rutan och rådde folk att binda sina lån till räntor på 20 - 22 % för, sa de vidare, ränteläget skulle komma att ligga på dessa nivåer under en lång tid framöver. Som vi vet hade dessa experter inte helt rätt. Det var nog inte ens medelmåttor från en annan avdelning som TV hade hittat den gången.

Anette o Steve

HBK Medlem
Kommun
MJÖLBY
HBK-Nr
9117
Medlemskap
2025

Jag har i alla fall köpt min 25 m el-kabel efter flera timmars läsning här på HBK. Visst blev det en hel del gött skratt emellanåt så nu har jag ett minne för livet (förhoppningsvis utan el-stötar och bränder...he, he...)

Precis, det är precis det här detta forum är till för. Sortera i utbudet, värdera och själv fatta beslut, och ha roligt på kuppen.:spinny:

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Tänk vad tråkigt om bara ”riktiga” experter uttalade sig i alla frågor. Inga diskussioner och inget vridande och vändande på saker och ting.
Ofta är det ju diskussionerna efter någons påstående som är givande och sen ger flera sanningar ur flera perspektiv.

Vem skulle förresten bestämma när man vet tillräckligt för att ha rätt att uttala sig och kunna säga att man vet? När slutar man att tro och när börjar man att veta?
Jag är säker på att alla som delar med sig av ”sin” kunskap och ”sin” sanning gör det i gott syfte.

Möjligen kan jag bli lite irriterad på dem som inte tål att deras fakta artigt ifrågasätts. Det här är ju som sagt inte ett forum där man skall förvänta sig att alla som säger något är experter ;).

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Fantastik klubb håller givetsvis med till 100%
Däremot när man ställer vissa frågor som man räknat med att få svar så blir det inget. Kanske är man lite tjatig ibland. kunskapen finns ju för att få svar :):)

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Fins verkligen kunskapen i så att du får rätt svar i alla l lägen på alla frågor.

S

sunrise

Guest

Håller med om det mesta, har varit medlem sedan fyra år tillbaka och läst och lärt mig så mycket av er så ett stort tackt till dessa medlemmar.
Vad jag dock ej tycker om är när vissa ironiserar (ofta samma personer) över vissa inlägg, vi är alla nybörjare och när vi gör denna stora investering i vår första husbil och behöver stöd och hjälp och inte något dumt svar.
Owe

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Vad är en expert?

Jo, en medelmåtta från en annan avdelning.

Och apropå experter, minns ni finansbubblan som sprack i slutet av 80-talet? Då satt experterna i TV-rutan och rådde folk att binda sina lån till räntor på 20 - 22 % för, sa de vidare, ränteläget skulle komma att ligga på dessa nivåer under en lång tid framöver. Som vi vet hade dessa experter inte helt rätt. Det var nog inte ens medelmåttor från en annan avdelning som TV hade hittat den gången.

Stämmer, eller hur alla ni andra experter :)
Fotad med mobilen på min arbetsplats
Klicka på bilden så blir den större (tips för icke experter)

Bilagor

• 2015-03-03 15.09.49.jpg
    2015-03-03 15.09.49.jpg
    1,3 MB · Visningar: 108

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Sokrates "jag vet att jag inte vet" är ett exempel på att ju äldre man blir desto visare blir man. Skillnaden mellan Sokrates och klubbens fantastiska medlemmar (inkl. mig själv), är att vi åtminstone försöker "veta" i strävan efter att kunna vara behjälpliga till våra medmänniskor som söker "vetskap".

[det lät ganska filosofiskt, eller hur...? Själv vet jag inte så mycket, därför läser jag så mycket som möjligt här på HBK och delar med mig av egna erfarenheter.]

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

ja det gäller att veta och kunna gallra i bland den stora kunskapen, så man inte fastnar i all galenskap som en del så kallade experter förmedlar, därför gäller det at veta även om man frågar, annars blir det lätt fel, men vist är det en fantastisk klubb det måste man hålla med om.

Toppen