• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

En del saker var bättre förr...

Nettan & Christer

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
8244
Medlemskap
2025
Blev lite lack på Swedbank idag när jag var på kontoret i Kungbacka.

Jag har fått lite kontanter tillbaka från en skuld som jag ville sätta in för att slippa gå runt med dom i plånboken.:):)

Går naturligtvis in på banken som vanligt och skriver i en blankett för insättning och väntar snällt på min tur.

Väl framme vid disken får jag beskedet att dom tar inte emot kontanter längre "Vi hanterar inte kontanter här längre". VAA??? :eek: Hur gör jag då för att sätta in pengar på mitt konto? "Du får åka till Göteborg (35km) om du vill göra en insättning, vi är kontantlösa här".:mad:

Jag blev bara helt ställd.... Inte för att jag förespråkar cash på något sätt för själv använder jag nästan bara kort men det finns ju trots allt en del sedlar kvar i vårt samhälle.

Phhuuu!!:confused:

//Christer

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: En del saker var bättre förr...

Tyvärr gäller detta snart alla banker i hela landet.
Men dom går att elda med.
// Skoogis

F

F.d. 52943

Guest

Swedbank i Landvetter var tidigt ute med att rationalisera bort kontanterna.

Kort efter premiären för det kontantlösa kontoret där kom en glad bankrånare in och viftade med K-pisten och vill ha pengarna.......
Han blev nog rätt lång i ansiktet när han insåg läget!
:twitcy:

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Ja så illa är det , får man en summa kontanter så får man väl betala kontant i butikerna ( så länge det går ??) men allt strider ju mot vartannat , butiker vill inte ha kontanter o inte banken heller, så vad gör man,i madrassen kanske , men då ökar rånrisken i hemmet, men o andra sidan får regeringarna hålla på så blit det inget över , så det löser sig självt, En glad påsk önskning är i alla fall gratis , Så ÄGG ÄGG på er därute hälsningar Lasse PS såg förresten en sak idag på roliga sidorna , Där går riksdagsman Ågren nybliven miljonär, vadå ?? vunnit på lotto , NÄH blivit ARBBETSLÖS .!!

Senast ändrad:

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025

Finns det någon som har erfarenhet av ICA banken och använder dem till
vad de andra bankerna har. Internetbetalningar överföringar kortköp osv??.
Har Swedbank idag men har definitivt tröttnat på dem.
Alternativ???

H

hianders

Guest

Sven-Uno! Dottern har ICA-banken och sköter allt genom dem har jag uppfattat. Vill du så kan jag be henne ringa dig?!!

Själva har vi Skandiabanken och lite på Länsförsäkringar bank (Dalarnas). Vi är mkt nöjda med Skandiabanken.

Trevlig helg
Inger

Ramegni

FD HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
2722
Medlemskap
2021

ICA Banken fungerar perfekt, kan varmt rekommenderas. Pengar kan tas ut och sättas in i vilken ICA-affär som helst. Poäng på allt man handlar med kort, både i ICA-affärer och andra affärer. Detta ger checkar som kan handlas för i ICA-affärer. Inga växlingsavgifter på uttag utomlands. Läs mera på ICA-bankens hemsida.

:yes::yes:

F

F.d. 55464

Guest

Handelsbanken är rätt bra. Lite höga kortavgifter kanske.

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Christer, här i Halmstad på Swedbank har dom en insättningsautomat! Finns det hos er kanske som du inte tänkte på? Den ser nästan ut som en bankomat

Lovisa

Nettan & Christer

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
8244
Medlemskap
2025

Byt bank. Swedbank speciellt. En av de värsta rövarbankerna. Bara Nordea är värre!

Hälsning jyrki

Hade Nordea innan och trodde jag gjorde rätt när jag bytte för ett par tre år sen till Swedbank men det känns som det är dags att ta en runda igen bland bankalternativen och se vad som finns.

//Christer

Nettan & Christer

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
8244
Medlemskap
2025

Christer, här i Halmstad på Swedbank har dom en insättningsautomat! Finns det hos er kanske som du inte tänkte på? Den ser nästan ut som en bankomat

Lovisa

Tack för tipset Lovisa, jag kollade med banken men tyvärr har vi inte kommit lika långt i utvecklingen här i KBA som i Halmstad:wink: så det var GBG som gällde..

//CB

F

F.d. 30092

Guest

ICA verkar bra, Forex är nog snart enda alternativet, dom ger ränta oxså:)

Eila & Pentti

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2026

På mig verkar det som att bankernas enda uppgift idag är att lura av mig de slantarna som jag råkat kunna spara.

Helena&Rolf

HBK Medlem
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
10108
Medlemskap
2025

Vi har ICA banken sedan några år och tycker det fungerar bra. Man kan dessutom sätta in kontanter i affären på kortkontot. Sedan har jag hört att ungdomar som åker på långresor gärna tar ICA kort, det ska tydligen vara billigast att använda ute i Europ.
Rolf

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Christer, det var ju lite lustigt, för jag var i precis samma ärende på samma kontor nu i veckan. Tidigare så fanns det en sedelautomat där man kunde sätta in pengar, men den har dom tagit bort. Däremot så kan man lämna pengarna som man vill sätta in på kontoret, kallas att deponera, då får man dom insatta mot en avgift på 90 kr. Det blir ju enklare och billigare än att åka till Göteborg.

/Ludde

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

ICA-bankens kort har jag "rest med" i flera år! Det fungerar perfekt och tycks vara billigast av alla betalkort. Ett krux dock! Ponera att du får chansen till en snabb affär och behöver 50 - 100.000 i kontanter. Hur får du fram de pengarna snabbt? I bankomaten eller i ICA-affären finns en övre gräns för hur mycket man kan ta ut. I en "vanlig" bank är det bara att gå in och hämta pengarna.

Jag har ringt ICA-banken och frågat men aldrig fått ett vettigt svar!

Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 661

Guest

Är det inte lite konstigt att dom hade insättningsblanketter i banken om man inte kan sätta in pengar där?

Toppen