• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

En dag på jobbet

F

F.d. 25491

Guest
Vi är ca 15 st på min arbetsplats som brukar fika vid samma tillfälle.
Jag tog mod till mej och berättade att vi köpt husbil (att vi redan bytt en gång och köpt en ny vågar inte fasen berätta) Reaktionerna blev många och inte alls vad jag väntade mej av mina ”kamrater”
-Jaha, vad ska ni ha den till, du jobbar ju. (Lite försynt påpekade jag att jag som alla andra jobbar 5 dgr i veckan och har semester)
-Det blir allt väldigt dyra resor/mil det (sant, och?)
-Jag skulle aldrig köpa en sån dyr bil bara för att ligga ute på vägarna för en jämnan (Nähä)
-Neej det verkar allt väldigt jobbigt och tänk vad sunkigt det blir i en husbil efter några dagar (som hemma tycker jag, den städar sej ju inte själv om det är det du menar)
-Om du har råd med en sån dyr grej så behöver du väl inte jobba (kanske för att jag jobbar som jag har råd)
-Då har du väl gått med i någon sån där töntig klubb också (japp, och?)
- Jag har en kompis som har husbil och det är fel på den för jämnan ( synd om kompisen med det gäller inte husbilar generellt)
- uch, husbil, nä det är mycket bättre med husvagn, då kan man bara ställa ifrån sej den om man vill åka någonstans på semestern. (Har du alltså haft husbil?)
-Nej husbil det är värdelöst, trång och bökigt, aldrig i livet jag skulle inte vilja ha någon ens om jag fick den gratis (Ja smaken är ju olika och tur är väl det)
-Har du räknat på vad resorna kommer att kosta under året? Eller ska du hyra ut den? (Jag vet vad den kostar och nej vi ska inte hyra ut den)
- Lånar du ut den? (han med kompisen som har en trasig husbil) (Nej vi lånar bara ut till familjen)
Och så fortsatte det en bra stund med ytterligare glada kommentarer och lyckönskningar, därefter får jag allt som oftast höra syrliga kommentarer typ: Ja kostnader behöver väl inte du bry dej om, du som har råd med husbil och liknande.
Jag blir så trött

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: En dag på jobbet

Ja men så j-a typiskt...jag känner så väl igen det. Jag undviker numera att berätta att vi har husbil, den står ju inne på logen när vi inte är ute och kör vilket är bra, för då ser inte besökande personer den.
Jo, det blir ju så enormt jobbigt för dom annars. Speciellt när vi dessutom har en megastor på 9 meter. Jag menar alltså avundsjukan, jag vill ju inte utsätta ytliga vänner och bekanta för denna plågsamma sjukdom i onödan...:rolleyes:

/Ludde

I

Ice-Man

Guest

Jag brukar mest bli idiotförklarad när jag berättar att vi kör omkring med en 12m lång och 4m hög dubbeldäckare, men det får jag väl bjuda på då. Jag gör i alla fall det som jag vill och är nöjd med, vad folk tycker om det skiter faktiskt jag i....
Vill jag åka buss så går jag ut och startar den :)

Jag brukar säga att det är bättre att göra det man känner för och sedan skatta åt galenskaperna på ålderdomshemmet än att ångra att man INTE gjort det alls.

F

Floryd

Guest

Ingen som sa något om topplocket? :D

Jag möttes av lite kommentarer när jag berättade att vi har skaffat husbil.

Vi har tältat i många år, i ur och skur och 70 mm regn på ett dygn och blåst och jag vet inte allt. Vi har älskat tältlivet och egentligen gör vi det nog än, tältare är trevliga människor med enkla vanor och som gärna umgås med andra. Nackdelen med tältet är att det tar ganska lång tid att sätta upp och ta ner och har man plockat ner det i regn så håller man sig för skratt när man skall sätta upp det igen på kvällen.

Husbilen vi har köpt får vi nästa vecka. Åh, vad vi ser fram emot vår första "riktiga" resa! Och konstigt nog så är de flesta av våra vänner glada för vår skull. Kanske för att de har sett min sorg över föräldrahemmet som jag nyss har sålt och som finansierade husbilen, kanske för att de var bekymrade för att vi tältade, gamla människorna, kanske för att de helt enkelt är goda människor.

Utom han som pratade om rost och topplock. Men honom bortser vi ifrån.

Njut av husbilen och sommaren!

//Karin Floryd

Senast redigerad av en moderator:

Clapton

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
10179
Medlemskap
2025

Tråkigt med missunnsamma kompisar på jobbet. Hoppas du får mer gratulationer och glädjerop från dina riktiga vänner! Det fick vi när vi berättade om vårt nya fritidsintresse, trots att vi är en barnfamilj.
Njut medans tid och möjlighet finns!
Claes

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Tycker nog den svenska avundsjukan var större för o att det nu blivit bättre.
Min erfarenhet i alla fall. :):)

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Under mer än trettio år med husbilar har jag aldrig blivit utsatt för sådan avundsjuka. Kanske för att jag använder husbilen som produktionsmedel? Den får dra fiskebåten på sommaren och skotersläp till fjällsjöarna på vintern. Det blir väldigt dyr fisk, men den smakar också därefter!
Iofs skulle jag gärna bo i husvagn om det gick dra med sig utrustningen. Detta argument brukar husvagnsägare förstå när vi kommer in på valet av campingfordon.

Mot V-näs 4 (Large).jpg

aake

Senast ändrad:
Toppen