• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Emporia, Malmö

S

Sören-6830

Guest
Har kollat med Emporia, Malmös senaste, eleganta shoppingcenter för de som inte vet, vad det finns för möjlighet till parkering av husbil.
Strax utanför finns Malmö-P:s parkering (ca 20-25:-/tim), kör man in via bommarna kostar det 4:-/tim (2 tim gratis när man handlar på Willys eller ICA), brukar finnas begränsad plats månd-torsd.
Helt negativa till husbilar är de inte, kanske kan de ordna något bra framöver, se deras svar nedan:

Hej Sören,

Tack för ditt mail och ursäkta mitt sena svar.

Våra parkeringsplatser på vår ute- och inne parkering är gjorda för personbilar. Vi har tyvärr inga p-platser som är gjorda för husbilar (som kan ha varierande storlekar), eller bussar. Vi kommer naturligtvis inte hindra att man kör in och ställer sig på parkeringen, ej heller bötfälla, men om ni har en stor husbil kan man få bekymmer att ta sig runt och ut om vi har en fullbelagd parkering. Vårt P-hus har en max höjd på 2,15m och där kommer man inte in med en husbil.

Jag rekommenderar er att parkera på P-Väster som ägs av Malmö Stad och ligger mittemot. Där kan man få ta upp 2st p-plaster eller fler bara man tar rätt antal p-biljetter, och sedan gå över vägen in till Emporia. Här brukar både husbilar och bussar parkera.

Jag har tagit frågan vidare till vår centrumledning om det finns möjlighet att hitta en smidigare lösning för framtiden, och om det finns möjlighet för att ordna med parkering för Husbilar.

Med vänlig hälsning / Best regards
Lotta SLEIGHT
Operations Coordinator

EMPORIA
Hyllie stationsväg 12, P.O. Box 10009
215 32 Malmö, Sweden

F

F.d. 24442

Guest
Sv: Emporia, Malmö

Besökte Emporia i somras, där finns ju gott om plats för att anordna riktiga ställplatser.

Tänk vad alla som vill se på Konsert/Match i Malmö Arena hade kunnat nyttja detta, en tur med tåget till Köpenhamn (station ligger ju precis i anslutning till Arenan), all shopping man kan tänka sig.

Junior-VM i ishockey går ju där i vinter, tänk vad långväga resenärer hade uppskattat detta.

Lokaltrafiken in till Malmö går där, om man vill ta en kväll på stan utan husbil.

Detta var min tanke, men den kanske redan har luftats i tidigare sammanhang.

Trevlig helg!

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Men det var nog inte ställplatser man tänkte här, utan parkering om man vill besöka Emporia?

F

F.d. 24442

Guest

Inser det, men dessa parkeringar kunde ju vara i samband med en ev. ställplats, tex 4tim parkering för en vettig summa.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Om vi nu vill att de skall fixa lämpliga parkeringsplatser för oss när vi besöker Emporia, skall vi nog inte tänka oss att utnyttja dom som pendelparkeringsplats eller ställplats, då försvinner dom nog väldigt fort! :confused:

Toppen