• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elverk

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Elverk

..annars har det sina poäng med elverk. Vad gör man annars om man blir stående med urdragna batterier? Assistans med 1500 i självrisk.

Ja, jag vet; elpanel. Men det är ju inte alla som har.

/M

Björn R

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2026

Du kan lugnt köpa ett Kipur, det finns massor av nöjda användare. Det som skiljer mot dyrare varianter är bl.a. ljudet, startvilligheten, varvtalsreglering mm. Jula är en bra leverantör som normalt är generösa om Elverket krånglar. Hälsar Björn

hjonzon

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3240
Medlemskap
2025

Hej gå in och kolla på Spånsug kompressor svetsar högtryckstvätt elverk metallbandsåg - DUAB-Huset ligger ovanför kalmar en bit .. köpte ett kipor 1000 verk går som en klocka .. ett par tusen kronor billigare än Husvagn svensson i Lidköping .. Duab har ett flertal olika kipor .. på 2liter snurrar det i ca 4,5 timmar och låg decibel ..pris 1000 verket = 3295kr / 2000 verket 4495 .. frakten var på det lilla 180kr .. levererades på hemköp ..H

Senast ändrad:

Berith&Janne

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2025

Kipor 1000 är ett toppen elverk till en bra peng, haft vårat i 8 år, fick för första gången stor nytta av det. Vi körde runt på franska Rivieran hela Mars månad, fick stor nytta av det när det var problem med ström på ställplatserna, vi har även solcell men det räckte inte, camping är inget alternativ för oss, det var okej med husvagnen på den tiden.

Mvh Janne

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Jag köpte vårt 2009 men har bara provkört det en ggr/år. Startar mycket lätt men bensinen börjar väl snart bli gammal. Vet inte hur vi ska förvara bensinen i husbilen.

Men vi behåller det som reservkraft till något därhemma. Vet dock inte till vad. Bra att ha i garaget.

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Mitt elverk kom jag över till bra pris i samband med någon kampanj för kanske 5 år sedan. Det är ett Honda 20i och det fungerar ypperligt. En fördel är att det har två 230V uttag så att jag kan dra en kabel till snöskoterns motorvärmare förutom den till husbilens elintag.

Generatorn använder jag endast under vintercamping, när solcellspanelerna inte ger något. Och vintercampar gör jag ute i vildmarken och inga andra campare brukar ta sig dit jag åker. När generatorn inte är i bruk så står den tjudrad inne i bilens lastutrymme och när man stänger luftskruven på tanklocket så luktar det inte bensin. Mitt i vintern brukar jag behöva köra generatorn ca 1 timme på kvällen och ibland lika länge på morgonen, men nu har jag installerat ett tredje 95Ah-bobatteri så jag räknar med att klara mig med laddning en gång per dygn.

Den enda mer påtagliga nackdelen med apparaten är att den är lite väl tung så det hade nog varit klokare att köpa den mindre och mycket lättare Honda 10i, vilken naturligtvis duger lika bra för att ladda bobatterierna.

aake

Toppen