• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elverk som dånar på Jula i Växjö

F

F.d. 11848

Guest
Jag är besviken på Julas elverk, den modelen som heter Unemo x556y.

Den dånar nått fruktansvärt, sen väger den 70 kilo.

Vad har ni andra för rejäla kraftverk på diesel.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Elverk som dånar på Jula i Växjö

Selv ville jeg ikke vurdere diesel for elverk under 5kVA, de er normalt omlag dobbelt så tunge som bensindrevne med samme effekt og er vanskelig å dempe.

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Är det inte dax pensionera dessa dånade miljö förstörare det kan gå samma väg som mobilprat bakom ratten, jag vet att jag uppfattas som dum ibland så jagställer en fråga till experterna Behövs Elverk! överhuvud taget jag har campat med fritidsfordon sedan 1971 och ännu inte förstått varför man skall ha ett sådant, ser framimot ett vittigt svar.

Rusken

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024

Finner ikke engang elverket som er nevnt jeg....

Men Jula, har kjøpt noen småting der, og mest minner butikken om en hobbybutikk med hobby kvalitet på varene. Sist kjøpte jeg to vidvinkel speil til husbilen, første reisen ble de defekte. Limet mellom speilglass og holder var selvsagt av Jula kvalitet og nå ser jeg rett i speilholer, bare uten speilglass... De speilglassene ligger ett eller annet sted mellom Hamar og Oslo.
:)

Så om aggregatene fra Jula holder samme kvalitet, som mye annet der, ville jeg spandert på meg en Honda istedet, dyrere men da holder det leeenge.
:)

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

BeRoka

Detta har vi diskuterat tidigare och det är kanske inte lönt att upprepa argumenten, men eftersom du vädjar....

Under vinterförhållanden då solen inte tar sig över trädtopparna här uppe i Norrland och solpanelerna dessutom kanske är snötäckta så behövs ofta eltillskott. I min förra husbil med överdimensionerade bodelsbatterier (2 x 150 Ah) klarade jag mig rätt bra, men nu har jag köpt en 50 L frysbox (nödvändig utrustning för en inbiten fritidsfiskare!) och klarar mig inte utan eltillskott vintertid. Att starta bilmotorn känns som overkill (och kräver dessutom att motorvärmaren, Eberspächer, körs minst 30 min om det är sträng vinterkyla). Att köra Honda 20i blir både mindre bullrigt och betydligt energisnålare. Och naturligtvis stör jag aldrig någon, jag ser aldrig någon annan campare vid mina vinterfiskevatten; möjligen beroende på att de flesta klubbkamraterna inte har adekvat vinterutrustning?

Se även denna tråd: http://www.husbilsklubben.se/forums/t68681/

aake

Toppen