Sv: Elverk för 800 kr
Jag har haft ett elverk i många år, sedan 1983 tror jag. Det är ett 4-T Japanskt Robin och har fungerat helt klanderfritt förutom för ett par år sedan när några pundare stal det under husbilen. Fick dock tillbaka det efter tre månader via Polisen då jag hade min firmas dekal på det (märk era grejer), det var det ända dom kunde hitta en ägare till och jag såg testen av grejerna dom hade, antagliget snott.. Fördelen med det elverket är att det går mycket tyst då avgaserna går ut i kylfläkten, dödar ljudet som en turbo gör. Det var verkligen dyrt då, har för mej att det kostade då 6000:-. Under tiden det var stulet så hann jag köpa ett nytt "Kinesikt" 4-T ifrån Swedol som har butiker över hela Sverige idag. Det elverket kostade nästan gratis och går också tyst, tror det ger 1200 watt vilket räcker att ha i en husbil. Numera står det elverket på landet i Norrtälje där det inte är ovanligt med elavbrott. Det är värt ett försök att gå in på Swdols websida och kolla, dom har flera olika modeller. Nackdelen med 2-T motorer tycker jag är att dom varvar för mycket, har kort livslängd och det luktar fan och låter för mycket om dom för att man vill starta ett sådant utan att skämmas om det finns andra människor omkring en.