• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elverk champion

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Han har en längre film där han testar och är nöjd...

Jag har ett Duab elverk sedan 6 år och är väldigt nöjd. Tänkte på ett Champion först men Duab AB hade så bra pris på detta. Behöver dock inte användas så ofta som jag trodde. Nu har jag 300 Ah Litium och 95 Ah AGM + DC- DC laddare på 80 A och solceller 220 W med MTTP-regulator. Många förordar Honda men det tyckte inte jag var värt priset när jag inte använder det mer än jag gör. För proffs att ha i jobbet och använda ofta och länge kan jag förstå att de väljer Honda.

Kristian

HBK Intresserad
Kommun
Hudiksvall
Jag har 2st Kipor 1st 1500W 1st 2000W. De är mer eller mindre identiska med motsvarande Honda. Enl ryktet när jag köpte mitt första för ca 10 år sedan så var det Honda som la ut tillverkningen i Kina. Samma fabrik som tillverkade Honda elverken började då sälja Kipor verken. Så de ska vara "samma". Jag plockade isär mitt elverk då jag hade köpt mitt första och jag blev förvånad vad proffsigt det såg ut. Kablar var snyggt dragna, aluminiumet var snyggt gjutet, skruvarna var inte de fula kinesika kromade etc etc. Så det märks att det inte är den vanliga kinesiska kvalitén.

Captain83

HBK Intresserad
Kommun
Borlänge
Jag har köpt ett elverk Champion för både gasol och bensin.
Är helnöjd med det.
Köpte den större modellen på 3500W.
Hade eventuellt kunnat nöja mig med den mindre modellen men jag gillar att inte få slut på sås och hade idé om att köra tvättmaskin på den.

Inte kört det supermycket men det rullar på hur fint som helst so far så rekommenderar det.

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
För villan/radhuset mm.
Det är en bra ide att ordna så att elverket kan driva värmepumpen och Kyl/frys om strömmen försvinner länge.
Bunkra upp med maximalt laglig mängd alkylatbensin att ha i beredskap. (Alkylatbensin tål att lagras många år)

Toppen