• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsparkcyklar

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Kommuner bestämmer att du m. "HUSBIL" inte får parkera där & där, eller övernatta pg. trötthet, vad "Nissarna" har klart för sej!
Nu till vad Överläkaren från Göteborg sa i dag på radion, om ELSPARKCYKLAR, vid olycka är dom först på Akuten! (Huva!)
Samma som dom "andra" i stället för dom "lagat" ett dåligt knä på en äldre mäniska!!!!!!!!!!!!!
Vem som ser dåligt vid promenad bryr sej om där Ligger en "SPARKCYCKEL" mitt i gångstrråk, nä bara traska på, ELLER!?????

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Ett viktigt..aktuellt o klokt inlägg. Blir lite rörigt men man skulle ju kunna anstränga sig att läsa o förstå.
Inslag på radion samt gratisläsning i Aftonbladet idag.
Handlar om att elsparkcyklar orsakar skador. Ganska allvarliga skador
. Antalet olyckor har ökat. Det åks två på en elsparkcyklel. Det är yngre o många i 30.. 40 års åldern. En del har druckit alkohol.. följer inte vett o trafikregler.
Jag tror att Atina tycker att det inte är fair att de som nonchalant skadar sig själv i olyckor då måste gå före äldre som måste vänta på sina operationer. Detta håller jag verkligen med om.
Elsparkcyklar som ligger eller framförs på trottoar är farligt för gående. Särskilt för äldre o människor som ser lite sämre.
Atina ställer detta problem emot att kommuner har begränsningar kring t ex parkering o övernattning i husbil. Jag tolkar det som att Atina tycker att detta är ett mycket större problem som kommunerna borde ta tag i före ev problem med husbilar. Jag håller med.
Så Atina tar upp något viktigt i sitt inlägg anser jag.

Toppen