• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

elscooter

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026
Jag funderar på att köpa en hopfällbar elscooter hos outl1.se .Är det någon som vet om den får framföras på allmän väg? Tänkte ha den med i husbilen för att t.ex åka och handla.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: elscooter

Jag funderar på att köpa en hopfällbar elscooter hos outl1.se .Är det någon som vet om den får framföras på allmän väg? Tänkte ha den med i husbilen för att t.ex åka och handla.

Jag har en sådan sedan något år, men inte använt den speciellt mycket. Har försökt att få besked från olika ställen om den är ok att använda, och vissa säger så och andra si.

Enligt Transportstyrelsen får den inte gå fortare än (25km/h) och gör den det räknas den som motorfordon med vad det innebär.

På min har jag 2 olika effektlägen och på det lägsta har jag knappt styrfart ca 5 km/h.

Annars är det en kul lite grej, men skulle jag köpa idag finns det de som är roligare tex en Robin, finns för samma pengar från Kina, och är en liten variant av Segway.

Köpte min på ebay från Tyskland till under halva priset mot i Sverige inkl frakt.

//Tommy

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026
Sv: elscooter

Jag har fått svar från outl1.se.Ej tillåtet att använda på allmän väg.

Toppen