• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elschema till bodel Pössl

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Någon som har kopplingschema till en Pössl 2win Style eller liknande modell av Pössl. Skulle funka bra med en pdf-fil om någon har en sådan. Jag har nyligen köpt bilen men elschema över bodelen saknades.

Göte J

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2025
Sv: Elschema till bodel Pössl

Dessvärre har inte jag heller något schema över bodelen. Men det sitter väl en EBL99 under passagerarstolen även på din? Det finns ju schema och instruktion till EBL99 att få tag på, av den framgår ju vad de olika säkringarna till för. Googla på EBL99 så tror jag du hittar instruktionen om du inte redan har en.
// Göte J

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022

Det sitter en EBL99H under förarstolen på min Pössl 2win style och jag har schemat till den men det skulle vara intressant med ett komplett elschema till bodelen.

Göte J

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2025

OK. Om du inte får hjälp av Pössl så prova med Adrias modell win-win. Efter vad jag fick fram för ett par år sedan ska det vara Adria i Slovenien som tillverkar bl,a. Pössls plåtisar!

// Göte J

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025

Pösslfabriken ligger i Ainring 10km väster Salzburg nära gränsen till Österrike.
Adrias modeller heter Twin-Active,SL,SP och SF.
De har inget samarbete med varandra!
Är det bodelens belysning du är ute efter ?

Mvh
Jojje

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022

Ja, det är den stora lampan i taket som inte funkar. Det är ingen spänning i lampkontakten och säkringarna är hela vad jag kan se.

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022

Tack för tipset.. ska mäta lite på kopplingspunkterna i kväll. Har bara ägt fordonet ett par veckor och det tar lite tid att bekanta sig med elsystemet, särskilt när schemat för bodelen saknas.

F

F.d. 55271

Guest

Hei dankarson.
Jeg har en Pøssl 2win. Den har en elblokk EBL99 http://www.acpasion.net/foro/archiv...uales/Schaudt_Electroblock_EBL99_G_Ingles.pdf
Dette kommer opp om du søker på EBL99. Der er det skjema til denne på siste siden. Selve EBL99 er montert under førersete og bodels batteriet er under passasjer sete. Lyset i bilen er koplet til sikringene "Kreis 1 og 2" Henholdsvis høyre og venstre side i bilen. TV har jeg ikke funnet noe uttak for.
Om du skal komme til bodels batteriet så må passasjer setet fjernes. Tungvint, men håper ikke det blir ofte en må bytte. Under setet sitter også hovedsikringen for bodels batteriet (50 Amp). Den kommer en lett til med å åpne luke foran under passasjer setet. Start batteri sitter under en luke i gulv mellom setene. EBL99 kommer en lett til ved å åpne luke i forkant under førersetet.
Jeg er enig at det burde vært et kopling skjema for bodelen. I skapene er det plassert bokser med påskrift 12Volt eller 220 Volt der er lamper og lignende tilkoplet. Sikringen for 220 volt inntaks sikringer er plassert der Truman er plassert.
Skal en kople til mere utstyr så er det bare å kople til i EBL99 der er mange ledige sikringer, "Spar 1 til 6". Det er også inngang for solsellepanel, men regulator for dette er ikke innebygd.

F

F.d. 29910

Guest

Här kommer en PDF på Elschema till Pössl 2Win!

Håll tillgodo!

/Malbeck

Bilagor

• Kabel Pössl-2011.pdf
    88,7 KB · Visningar: 260

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Ja, det är den stora lampan i taket som inte funkar. Det är ingen spänning i lampkontakten och säkringarna är hela vad jag kan se.

Hmm! Ett liknande problem har dykt upp för mig. Säkringen för krets1 10A gick i min EBL99 Pössl Roadcruiser 2013 idag. När jag bytte säkring gick den direkt eftersom jag hade allting på. När jag bytte igen höll den. Problemet var att nu är jag utan belysning i tak och vänster sida. Om det inte hade varit för taklampan hade jag trott att det var el skenorna det var fel på.

Såg att någon sa att det fanns någon annan brytare som jag inte vet något om? Lite långt till Pukavik från Marbella där jag har min garanti. Så det skulle vara perfekt om man kunde fixa det här själv...

EBL99(2)(1).jpg

Senast ändrad:
Toppen