• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elpanel

SJ&AJ

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
35512
Medlemskap
2024
Hej alla som kan lite om el i husbil.Har köpt en Börstner 07, men har funderingar om Elpanelen till bodelen,panelen heter IT 994 det finns voltmätare för Bodelsbatteri samt bilbatteriet sen finns det en mätare som heter Instrument ström enligt manualen, denna mätare står alltid på noll mellan rött å grönt vad kan man läsa av på den det står ett A på den så förmodar amper, men jag har inte sett att den rört sig åt något håll, undrar om det är något fel kan det vara någon säkring eller…?……..
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.787
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Er det denne?

Hvis ja, så viser måleren med 4-tallet røde værdier , når der aflades strøm fra batteriet til forbrugere og grønne værdier når der lades strøm på batteriet fra generator eller 230V lader

 

Peter & Lorella

HBK Medlem
Inlägg
467
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Tror du enbart kan läsa av den, när du aktiverat knappen längst till vänster.
Då ska du få någon visning. A=Ampere i högra och V=volt i vänstra displayen.

Tryck på nedre delen av knappen = Bildelens batteri visas på displayerna.
Tryck på knappens övre del = Bodelens batteri visas på displayerna.

12V längst till höger behöver också vara "på".

1681402773362.png
 

SJ&AJ

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
35512
Medlemskap
2024
Tack. Kan vara så, när man tryckt in volt för att kolla så har man bara tittat på denna mätare ska kolla det, men jag tycker det är lite underligt att jag inte sett det, är det så då känns det bra, för jag var lite orolig att det är fel på mätaren och dessa grejer är inte gratis.
 
Toppen