• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elnagh Prince 530

Tommy Glader

HBK Medlem
Kommun
Eda
HBK-Nr
680
Medlemskap
2025
Funderar på att ev köpa en Elnagh, vad bör man veta om dessa husbilat jag är tacksam för tips.

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Elnagh Prince 530

Det finns ju en hel del medlemmar i HBK som har Elnagh och jag antar att dom är nöjda.(kolla på "min husbil" )högt upp på sidan. Sök på Elnagh så hittar du dom.
Samt flera bilder. Så gjorde vi när vi undrade över TEC skickade en fråga via mail till en av kamraterna i klubben. Fick ett trevligt svar. Jag tror det är så att alla tycker att just den HB dom har för tillfället är bäst. Vi har haft Burstner,EURA,Dethleffs och går nu och väntar på vår TEC. Det viktigaste är nog att planlösningen,värme,sittplatser mm.mm. passar just för ert behov.
MVH Gunilla

F

F.d. 2577

Guest

Det är med husbilar som många andra saker här i livet. Man får det man betalar för! Vår Gigant 900 är en förtäckt Elnagh Baron, för de pengar vi lagt ut får vi ingen vinterbil men en rymlig lättkörd 3,5 tonare med 660 kg lastmöjlighet på 7 meter. Kvaliten på detaljer går ju inte att jämföra med Kabe, Hymer eller övriga hb som kostar dubbelt så mycket. Men basutrustningen är densamma, som många standardbilar. Luftvärme Truma 6Kw, kylsåp 125 liter, fruspå 30 liter och gasolugn. Allt fungerar bra ner till -5 grader.
Leffe

F

F.d. 7572

Guest

Hej, Har en 590 Prince 2010 och är mycket nöjd, man får mycket husbil för de pengarna. Hade tidigare en äldre (97) Hymermobil som första husbil men valde nu Elnagh m.t.p på planlösning och utrustning och pris.

roffelar

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
880
Medlemskap
2024

Hej, har en Elnagh Baron, köpt 2007, en bra husbil, bra förvaringsmöjligheter, stor bra kyl och bra frys, bra funktionellt vinkelkök, är helnöjd, dock ej för vintercamping.
Lycka till med köpet. kerstin o Rolf:wub:

F

F.d. 55374

Guest

Vi har en Elnagh-97 som nu har gått 12000mil har aldrig behövt anlita någon verkstad annat än för kamremsbyte.

Toppen