• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elnagh marlin 58 1999

F

F.d. 14083

Guest
Det är för sent att ångra sej nu, jag har köpt en Elnagh Marlin 58 1999.Vad har jag att vänta mej nu? jag är intresserad av vad andra har för erfarenheter. Jag har haft en Burstner -92 den gångna sommaren, det är den enda erfarenheten jag har av husbilslivet just nu.
Lasse R.:twitcy:
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Elnagh marlin 58 1999

Hej
Jag har haft en Marlin. Har inga negativa erfarenheter av den annat än att min var undermotoriserad, 1,9 motorn. Den där skumpackningen mellan hytt och alkov som jag hade på min (vet inte om den finns på er 99) undrar jag hur den håller i längden. Kommer ihåg att jag sprayade den med något slags silikonspray för att "hålla den i form". Har ingen aning om det var bra. Kanske någon som vet om den håller. Överskåpen var dåligt ventilerade, blev kondens där vintertid. Är kamremmen bytt?? Takluckan som sitter vid alkoven hade en tendens att "skruva upp sig" satte en vindavvisare i framkant. Körde bort skorstenen under ett träd, men det är ju inte Marlins fel.
 
F

F.d. 326

Guest
Sv: Elnagh marlin 58 1999

Hej! Har en Marlin -56 -99 som jag köpte -04 och har bara positiva erfarenheter av den.Tyckte som tidigare skribent att motorn(1,9) var underdimentionerad framförallt på 5:an och drevade upp den i somras och fick en annan bil då.Ökade varvtalet på 5:an med ca 400 varv
Kostnaden var 6500 men det var det värt.Bossing i Linköping gjorde det men det finns kanske andra och billigare i närheten där du bor.
Byte av kamremmen är viktigt vart 5:e år enligt generalagenten samt även byte av vattenpumpen vart 10:de år.Kamremmen driver ju vattenpumpen.

Hälsningar
Amigo/Sten
 
Toppen