• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elnagh Baron 580L

trevik

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Hej

Är sugna på att köpa denna bilen.
Någon som har erfarenhet av den?
Det finns ingen elpatron till pannan så man måste ha gas på när man ska ha varmvatten eller varme i bilen.
Bilen är billig, ligger runt 550.000kr med cykelställ o markis o farthållare.
Annars ganska basic bil.

Vi har husvagn idag, men är sugna på bil istället för att känna oss lite mer mobila.

//Micke

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022
Sv: Elnagh Baron 580L

Du borde nog kolla lite på Mc Louis som i princip är väldigt lika.
Priset är dock några tusen lägre.

F

F.d. 2577

Guest

Hej Micke, vi har en Elnagh Baron 420L, sedan vintern 2008. Sedan dess har vi kört 2350 mil och hunnit med 3 längre resor. Sammanlagt 9-10 veckor i bilen. För 2 personer är den mycket bra. På Elnagh hemsida finns alla tekn data. Elnagh | Gallery
Elnagh husbilar
Bilen tillberas av SAE-konsernen i Italien, samma tillverkare som McLouis, Miller och några till. Vad jag förstår så är det en ny bil och priset anser jag nog vara lite högt. Hör av dig om du vill ha mer info.
Leffe

trevik

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021

Hej Micke, vi har en Elnagh Baron 420L, sedan vintern 2008. Sedan dess har vi kört 2350 mil och hunnit med 3 längre resor. Sammanlagt 9-10 veckor i bilen. För 2 personer är den mycket bra. På Elnagh hemsida finns alla tekn data. Elnagh | Gallery
Elnagh husbilar
Bilen tillberas av SAE-konsernen i Italien, samma tillverkare som McLouis, Miller och några till. Vad jag förstår så är det en ny bil och priset anser jag nog vara lite högt. Hör av dig om du vill ha mer info.
Leffe

Hur funkar det om man har ett barn? Kan man bädda till en person, eller är det väldigt trångt?
Vad jag förstår så är det inte någon el-patron i pannan, saknar ni det? Vi har det i husvagnen och använder knappt gasen.
Hur är den att köra? Tyst eller väsnas det, skrammel?

//Micke

trevik

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021

Idag har vi sett bilen live! Den överaskade possitivt.

Ni med AC i bodelen, tycker ni det var värt pengarna? Funkar det bra?
Vilken modell är att föredra?

Duschar ni i husbilarna?

trevik

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021

Är Elnagh ett tillräkligt stort kännt märke för att våga köpa nytt??

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Idag har vi sett bilen live! Den överaskade possitivt.

Ni med AC i bodelen, tycker ni det var värt pengarna? Funkar det bra?
Vilken modell är att föredra?

Duschar ni i husbilarna?

AC i bodel kan vara bra om du skall åka till sydeuropa i juli augusti, i Sverige har jag inte saknat det sommartid. I bildelen är AC bra att ha vid färd sommartid, ökar trafiksäkerheten.

Ja vi duschar i bilen när vi frikampar, skulle inte köpa en bil utan duchmöjlighet.

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Såg bilen hos min husbilshandlare igår. Den såg mycket fin ut. Quensbed bekvämt.
Jag har Elnaghs lågprismärke ( sharky)en under 6 meter. priset för min bil är som Elnagh
469000 kr med 130 hästar 499000. Och nu till det fina i kråksången ....om man nu är villig att gå över de 6 meterna så tycker jag att denna bil är mycket prisvärd för
526000 kr. Vilket är priset hos min handlare. Tomelilla husvagnar.

F

F.d. 15640

Guest

Elnagh husbilar
Leffe

ser ju jättefin ut, men hur funkar det med det lilla köket?? ser inte ut att vara några avlastningsytor.

F

F.d. 2577

Guest

Jo det är klart att visst skulle man vilja ha mer avställningsytor, men vi talar här om compact-living. Jag har löst detta med att ha en hylla som "hakas" på väggen mot sätet framför. Nästa steg blir att fixa en plastskiva över diskhon. Den skall även användas som skärbräda. Ju fler funktioner som lösningen kan användas till ju mer vikt sparar man. Detta är ett ständigt problem för oss 3,5-tonnare. Vår lastkapacitet är ändå 660 kg.
Leffe

trevik

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021

Vi gillar modellen skarpt! Men tyvärr tillät inte ekonomin husbil. Vi väntar ett par år. Kämpar på med husvagnen...
Men man är sugen!!

Toppen