• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elnac

Bengt & Pia

HBK Medlem
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
9631
Medlemskap
2025
Sv: Elnac

Jag har inte Elnagh Baron men där i mot Elnagh Prince köpt 2012. Vi är nöjda med den har fungerat bra. Däremot har det varit problem att få fel som var på bilen när den var ny garantiåtgärder som var väldigt svårt med många turer till Tennhult för att få fixat. På grund av att verkstan var svåra att få tag i och tog inte itu med problemet. Många telefon samtal och mail för att få felen åtgärdade. Nu efter två år är det äntligen klart.

//Bengt

Senast ändrad:

tapsa

FD HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
5900
Medlemskap
2022

Jag har inte Elnagh Baron men där i mot Elnagh Prince köpt 2012. Vi är nöjda med den har fungerat bra. Däremot har det varit problem att få fel som var på bilen när den var ny garantiåtgärder som var väldigt svårt med många turer till Tennhult för att få fixat. På grund av att verkstan var svåra att få tag i och tog inte itu med problemet. Många telefon samtal och mail för att få felen åtgärdade. Nu efter två år är det äntligen klart.

//Bengt

Problemet med verkstan känner jag till mycket väl .Vi hade våran förra bil inne i 3 veckor men dom gjorde ingenting .så vi bytte till en helt ny.Men jag ser att den gamla bilen står registerat på mig än efter 4 veckor .så jag måste betala försäkring och allt för 2 bilar.(det är ju stängt i Tenhult till 2:a jan.)

Lasse N

FD HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022

Det är säljarens ansvar att överföra fordonet på den nya ägaren.
D.V.S. att när man fyllt i överlåtelsepappren så är det säljaren som skall posta densamma.
Gå in på Transportstyrelsens sida på internet och ställ omedelbart av bilen. Ring sedan ditt försäkringsbolag och säg omedelbart upp garageförsäkringen.
Du får då tillbaka inbetalda avgifter som ej förfallit. Om någon kör bilen avställd och oförsäkrad så är det föraren som åker dit.
God Jul.
Lasse

tapsa

FD HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
5900
Medlemskap
2022

Det är säljarens ansvar att överföra fordonet på den nya ägaren.
D.V.S. att när man fyllt i överlåtelsepappren så är det säljaren som skall posta densamma.
Gå in på Transportstyrelsens sida på internet och ställ omedelbart av bilen. Ring sedan ditt försäkringsbolag och säg omedelbart upp garageförsäkringen.
Du får då tillbaka inbetalda avgifter som ej förfallit. Om någon kör bilen avställd och oförsäkrad så är det föraren som åker dit.
God Jul.
Lasse

Den är avställt för 3-4 veckor sedan när jag hämtade den nya bilen .Den här är våran 4:e husbil och ägarbyte har fungerat ...men inte nu.Det är ju säljaren som ska ordna den

Senast ändrad:

Lasse N

FD HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022

Tyvärr är det väl så att det är du som är säljare av den gamla bilen och som sådan ansvarig för att den överförs till firman. Ev. felparkeringsavgifter mm är du ansvarig för så länge du är registrerad ägare.
Nu är det väl så att de flesta bilfirmor erbjuder sig att fixa överlåtelsen och även sköter detta till belåtenhet.
Man får väl uppmana alla som gör affärer med denna firma att ta med sig del 2 av registreringsbeviset på inbytesbilen och själv posta denna.
Lasse

tapsa

FD HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
5900
Medlemskap
2022

Tyvärr är det väl så att det är du som är säljare av den gamla bilen och som sådan ansvarig för att den överförs till firman. Ev. felparkeringsavgifter mm är du ansvarig för så länge du är registrerad ägare.
Nu är det väl så att de flesta bilfirmor erbjuder sig att fixa överlåtelsen och även sköter detta till belåtenhet.
Man får väl uppmana alla som gör affärer med denna firma att ta med sig del 2 av registreringsbeviset på inbytesbilen och själv posta denna.
Lasse

Ska åka till Tenhult direkt när dom öppnar den 2:a jan.

Toppen