• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elmianyheter

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Någon som har hittat något bra kanske en nyhet eller bara en fin husbil.

Gärna om ni har något att säga om Concorde bilarna

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Sv: Elmianyheter

Såg att det hinkades skumpa i en Liner,
vettja ifall man var tvungen att skriva på nånstans för att få va me å hinka :confused:

Billigaste tror jag var en för 2,8Mkr, dyrast 5Mkr, här snackar vi real camping :)

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

En modell hade en Smart halvvägs på väg ut ur stjärten.
Många undrade ifall den ingick, (vilket den inte gör, utan förhandling så klart)
hmm... inte faller väl en Concorde-deal på en sån struntsak :confused:
Kanske var de bara nyfikna.

Jag reagerade på flera modeller ang. lastvikten i garaget som sitter tydligt anslagen i garaget, mellan 250-350kg, känns lågt i detta "jätteutrymme".
Hur kan vissa bära en Smart där?

F

Frudden

Guest

Jag föll för Rapido V43, 5.4m "plåtis". Grymt fin finish på allting. Mycket välplanerad bil. Helt klart min favorit i det segmentet.

// Fredrik W

Bilagor

• IMG_2208.JPG
    IMG_2208.JPG
    3,1 MB · Visningar: 22
  • IMG_2210.JPG
    IMG_2210.JPG
    2,8 MB · Visningar: 21
Senast redigerad av en moderator:

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Fick en förfrågan, från ett för oss närliggande husbilsföretag, om att demonstrera husbilar utifrån en husbilsägares erfarenheter, tankar och funderingar under årets NOLIA-mässa i Piteå. Antog den spännande utmaningen!
Där väckte "plåtisen" här nedan ett mycket stort intresse, inte bara bland "plåtisägare" utan både bland folk som var i färd med att skaffa sig sin första husbil och bland oss husbilsägare med längre och större husbilserfarenhet och inte minst av ägare till premiumbilar.
Hörde faktiskt inte en enda negativ kommentar trots att folk stod i kö för att bekanta sig med denna bil.
Väldigt många damer hade en bestämd uppfattning om att i skapelsen av denna bil måste en eller flera innovativa kvinnor varit med i planeringen.
Nåväl, detta var några ord om en specifik bil, dock från en annan mässa.
//Kjell

Senast ändrad:

BenSo 08

HBK Medlem
Kommun
Hässelby
HBK-Nr
3033
Medlemskap
2025

I de Concorde bilar jag var in i så saknar jag fortfarande konvektorer under fönstren i sovrumsdelen. Vet inte hur de tänker att kallraset ska tas omhand.

För egen del saknar jag även ett alt. WC rum som innehåller ett tvättställ.

Inredningen har kvar den lite tråkiga gråbrun mörka tonen. Dock såg jag vid besök i Polch våren 2016 en Charisma med ljusbrunt träslag. Det gjorde att hela insidan såg större ut.

/BenSo 08

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

Tack för synpunkter.

Jag hoppas att radiatorerna som finns räcker till?

Tvättställ och toa o dusch brukar ju vara ett jättestort rum väl?

Jodå du kan välja ljusa träslag.

Toppen