• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elmiamässan

Janne o Tarja

HBK Medlem
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
12542
Medlemskap
2025
Sv: Elmiamässan

Hej. Anledningen till min fråga är, hur många åker så långt för att titta på nya bilar om man inte är ute för att byta förstås. Måste då vara för att träffa likasinnade som har husbil och umgås och ha trevligt tillsammans. Ett skäl gott nog. Men min undran är, vi som bor så långt norrut där alla inte har möjlighet att resa så långt, och det verkar ju vara en hel del eftersom det är bara en som har svarat på min fråga att anordna träffar här uppe i mellannorrland, kanske finns redan men jag har inte sett någon sådan träff. Finns det och hur ofta återkommer dessa och isåfall var brukar dom äga rum?

Mvh
Janne:music-icon::music-icon:

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Noliamässan är väl ett alternativ.

Träffmässigt så blir de väl "va en göre't te".

Hejs
Claes 105

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025

Vi kommer från Transtrand (Sälen) i Dalarna och skall ner på Elmia. Vi åker inte varje år nu när vi flyttat hit upp. När vi bodde i Skåne blev det en avslutning på campingåret. Förövrigt så hamnade vi av misstag på den första mässan som var i Jönköping och till barnens stora förtjusning så var Trazan o Banarne där hela helgen, drygt 30 år sedan.
//Tommy :wideeyed:

Janne o Tarja

HBK Medlem
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
12542
Medlemskap
2025

Måste det vara mässor odyligt för att träffas och umgås? För min del är det första säsongen och har inte hunnit reflektera över att arrangera nån träff ännu, men bara man blir varm i kläderna så vet man aldrig. Däremot måste det ju finnas hur många som helst som har erfarenhet av detta, eller väntar man till någon tar tag i det.

Mvh
Janne:music-icon:

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025

Ja du Plåtolle. Varför finns det så många surströmmingsfester och kräftskivor i vårt avlånga land. Inte fan för att det är en "delikatess" att äta utan det blir jävligt gott i goda vänners lag och hela stämningen kring skivan. Därav att det blir många konstiga träffar med våra bilar och för att träffa likasinnade.

Vi har både ätit surströmming och kräftor en gång i år men det blir säkert fler gånger.
//Tommy :wideeyed:

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025

Alltid trevligt med träffar. Välkommen på surströmmingsfest onsdagen före Elmiamässan. Vi träfas vid Oset i Huskvarna

Rolf och Monica

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

jomenvisst finns det träffar i norr ,Noliamässan tex,och sen har HBK träffar, en var här om helgen 30tal bilar i Vännes , kolla på träffar i forumet, själva åker vi inte till Elmia i år annars har vi varit där minst 20ggr hälsningar Lasse o Maggan,

Toppen