• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elmiamässan 2010

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Elmia mässan 2010

Hej Rolf,
vi besökte Elmia mässan 2009 och hade då ingen husbil.
Kan du förklara för mig varför det är så viktigt att boka en plats i område 1 för att gå på mässan när man redan har en bra och väl fungerande husbil.
V-backen :confused:

husbilar

FD HBK Medlem
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021

För många av oss husbils/husvagnsägare är Elmiamässan ett "måste". Vi träffar folk/bekanta, vi besöker mässan och för vissa av oss är det sista utflykten för året.

Roffe1

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Fördelen med område 1 är många. Vi vill ha nära till bilen när det är dags att äta en bit mat eller bara känner för att komma därifrån en stund och gå ex en liten promenad med hunden.
Dessutom brukar många av våra HBKvänner vara där.

Vi stod en gång på parkeringen med knappt en meter mellan bilarna var livrädd hela tiden för vad som kunde hända vid exempelvis en brand.

Ett år fick vi endast tag i biljetter till område 2 men där lutade det väldigt mycket - va inte alls trevligt.

Vi åker inte dit för att se ut en ny husbil till oss vi har redan en bra bil det är väldigt kul att bara titta på all grannlåten.

Senast ändrad:
F

F.d. 10627

Guest

Vi stod på område 2 förra året, det gör vi inte om :p

Bilagor

• 033.jpg
    033.jpg
    142,8 KB · Visningar: 21
  • 083.jpg
    083.jpg
    166,1 KB · Visningar: 18
  • 087.jpg
    087.jpg
    123,6 KB · Visningar: 10
  • 093.jpg
    093.jpg
    671,7 KB · Visningar: 13
  • 104.jpg
    104.jpg
    519,4 KB · Visningar: 20

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Vist elmia är ett måste jag har inte missat någon mässa varit på samtliga sedan starten, det är det som gör livet värt att leva alltid på område1 ett litet tips är ni medlem i någon klubb som har uppställningsplats på området så köp biljetter genom dom, åk till elmia på onsdagen och stå i kön utanför grindarna så blir ni garanterat insläppta onsdag kl-18 så har ni 5 härliga dagar till ert förfogande bland camping folk på mässan det blir som en stor träff även om man inte hinner gå runt i hallarna så fins där så mycket annat att se och uppleva, där finns andra sätt att komma över biljetter så man kan åka in på tisdagen oxå, detta har fungerat i 10 år.

F

F.d. 55377

Guest
Jag undrar bara om HBK arangerar en träff i anslutning till elmia-mässan i höst:twitcy:

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026
Sv: Elmiamässan 2010

Jag undrar bara om HBK arangerar en träff i anslutning till elmia-mässan i höst:twitcy:
Klart att HBK kan träffas någonstans på mässområdet. För två år sedan fixade Marie o Rolf en träff på caffet. Vem som ordnade förra året vet jag ej. Någon som ska till Elmia kan väl få till ett möte någonstans.
Vad vi vet nu kommer vi ej till Elmia i år.

H

hianders

Guest

För två år sedan var det nog vi som föreslog en träff på caféet på fredagen (det regnade ute då) som sen resulterade i att en stor mängd människor samlades på lördagen (sol och en förfärlig blåst) i en (!!) husbil. Tror de var 12-14 st. Förra året drog Marie o Rolf ihop ett gäng. Gör ett upprop ni som är på Elmia att man t ex samlas på caféet vid 14-tiden på fredagen, ingen anmälan dock. De som ser uppropet kommer nog.

fru hianders/Inger

F

F.d. 55377

Guest

Jag läser här att man kan stå utanför själva mässområdet med sin husbil.Hur funkar det med bokning osv?:twitcy:

F

F.d. 55287

Guest

Hej stefanirene.
Vi står alltid på parkeringen och det behövs ingen bokning. Tänk bara på att ställa dig där det är p-plats för husbilar, brukar vara bra skyltat och P-vakter som visar in dig rätt(men inte om du kommer sent på kvällen). P-avgift tas ut för dagen ej natten. Avgiften är den samma oavsett vid vilken tid du kommer. Förra året fick vi betala för 45 min som för en hel dag.
Får se om vi besöker mässan i år, blev nyköp förra året men det är alltid kul att träffa andra med husbil och titta på nyheter.

Leena;)

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Yes yes yes - vi lyckades i år också att få plats på område 1. Priset var höjt till 800 kr + ATG avgift.

:yes::yes::dog:

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Ja då var biljetten till Elmia område 1 bokad och klar, det är lite speciellt att bo inne på själva området, tycker vi i alla fall.

F

F.d. 11362

Guest

Jag fick ett tel.medd. att jag hade vunnit en plats på omr.1.. Så var den saken ordnad Tack . Är med i flera klubbar och hade lite tur också. edling 4957.

paj56262

FD HBK Medlem
Kommun
Boden
HBK-Nr
5398
Medlemskap
2022

Är det någon som kan uppskatta hur långt bort parkeringen för husbilar är från entre på Elmia? Vi är planerar att besöka mässan men har rörelsehinder som begränsar.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Hej på er.
Själva parkeringen ligger precis utanför ingången men är ganska stor, men jag tror att om du/ni har handikapptillstånd så går det att få plats ganska nära.//Tommy

Toppen