• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elmia!

F

F.d. 55513

Guest
Biljetterna slut till mässcampingen har ni förslag på andra ställen att stå
På och även över natten :oops:

F

F.d. 53197

Guest
Sv: Elmia!

Vi upptäckte precis samma sak! Hade hört att det alltid finns platser på område 2, så vi väntade med att boka. Inte så smart, tydligen...
Vi tänker stå på parkeringen istället, men vet inte hur det är med platser lördag morgon...

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Lördag åker många, då måste det vara lätt att hitta platser.

Finns det inga platser på Omr 3 ?

F

F.d. 53197

Guest

Någon som stått på parkeringen och kan berätta hur det är? Finns det platser där på lördag morgon? Eller kan man komma in på mässcampingen lördag morgon, och köpa biljett på plats? (Hörs det att vi aldrig varit på Elmia?)

Vi vill helst stå inom gångavstånd eftersom vi har stora barn med oss, som kanske inte vill gå på mässan hela dagen...

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Någon som stått på parkeringen och kan berätta hur det är? Finns det platser där på lördag morgon? Eller kan man komma in på mässcampingen lördag morgon, och köpa biljett på plats? (Hörs det att vi aldrig varit på Elmia?)

Vi vill helst stå inom gångavstånd eftersom vi har stora barn med oss, som kanske inte vill gå på mässan hela dagen...

Det är gångavstånd till mässan oavsett om du står på parkeringen eller mässområdet.

Har du ingen biljett och kommer på lördag så finns säkert plats på mässområdet även om biljetterna är slut idag. Många åker efter två dagar (fredag kväll . Lördag förmiddag) och då återanvänds platserna

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Vi upptäckte precis samma sak! Hade hört att det alltid finns platser på område 2, så vi väntade med att boka. Inte så smart, tydligen...
Vi tänker stå på parkeringen istället, men vet inte hur det är med platser lördag morgon...

Många platser på område två lutar kraftigt och lämpar sig bättre för husvagnar.

Crewboy

HBK Medlem
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
13408
Medlemskap
2026

Är det möjligtvis någon som har fått förhinder och därmed har biljetter till område 1 el 2 att sälja?

F

F.d. 53197

Guest

Det är gångavstånd till mässan oavsett om du står på parkeringen eller mässområdet.

Har du ingen biljett och kommer på lördag så finns säkert plats på mässområdet även om biljetterna är slut idag. Många åker efter två dagar (fredag kväll . Lördag förmiddag) och då återanvänds platserna

Jo, jag vet att det är gångavstånd från både mässparkeringen och mässcampingen, men tidigare i tråden har någon föreslagit Oset, och jag vet att det finns andra ställen som är populära, men ligger en bit ifrån, men dem är vi intresserade av (i år i alla fall!)

Så platserna återanvänds? Vad bra! Jag misstänkte nästan det, men hittade ingen info, så jag tänkte fråga er som varit med förr. Frågan är vad man då ska välja att kolla i första hand? Område 1, område 2 eller parkeringen? Hmmm.... Någon som har tips?

Bilen är 6 m, så det kanske funkar på omr. 2?

contura 670

HBK Medlem
Kommun
Ljusnarsberg
HBK-Nr
12146
Medlemskap
2025

Finns plats vid Sannabadet ca 2 km från mässan. Kostar 120 sek/dygn. Går buss tur o retur 2 ggr i timmen. Håll till höger i rondellen vid hockeyarenan.

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Så platserna återanvänds? Vad bra! Jag misstänkte nästan det, men hittade ingen info, så jag tänkte fråga er som varit med förr. Frågan är vad man då ska välja att kolla i första hand? Område 1, område 2 eller parkeringen? Hmmm.... Någon som har tips?

Bilen är 6 m, så det kanske funkar på omr. 2?

Jag står hellre plant och betalar lite mer :)

F

F.d. 53197

Guest

Jag står hellre plant och betalar lite mer :)

Jo, men frågan är ju om det finns platser på omr. 1... Parkeringen är ju också plan, men på orr. 2 har man plats att ställa ut ett par stolar...

Kan man köra fram och fråga någonstans när man kommer? Det måste väl finnas en bemannad infart till mässcampingen, eller? Tar de kort om man får plats där?

sevallbo

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2025

Hej vi har en biljett till område 2 som vi inte ska använda !Står på camping villa björkhagen , första bil på vänster sida på campingen , en brun burstner !Vi är vaken Max 1 timme till . Tel nr 0703436516 !

Toppen