• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elmia, Välkomna till Jönköping men

F

F.d. 55349

Guest
Hej!
Detta skrivs enbart för att informera, jag tar absolut inte ställning för något i detta inlägg.
Det är många i klubben som, inte har plats på mässområdet/valt att inte bo där under Elmiamässan, väljer att utnyttja A6 parkeringar. Jag läser nu i en lokal gratistidning och ser i en artikel att SDU (Sverigedemokraternas ungdomsförbund) har sin förbundskongress på en anläggning i närheten av A6-området. I artikeln sägs det även att det har delats ut flygblad om motdemonstrationer mot SDU med samling på parkeringen på A6 på lördag. Min spontana tanke är att det kan leda till oroligheter. Vi är väl alla rädda om våra käresta, främst anhöriga men även bilarna. Jag kan bara informera, nu är det upp till var och en att göra sin egen bedömning.
Ni är i vilket fall mycket välkomna till JÖNKÖPING!
/frakr

F

F.d. 29954

Guest
Sv: Elmia, Välkomna till Jönköping men

A6 området är väl skyltat från E4, Ikea ligger där bla.
Skulle tro att tillställningen du varnar om blir kanska blygsam med få aktiva.
Hur som, man kan ju åka och scanna på kvällen för att se läget.
Platsen är annars perfekt för gratis övernattning om allt annat är fullbelagt..

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Hörde i går på Mässan att det är VÄGPIRATER i trakten,och att de har även varit på området.
Vi står i Gränna.
/Vidhem

F

F.d. 3088

Guest

Med tanke på all camping på parkeringen och så enormt mycket husbilar som samlats där. Åkte förbi där husbilar står på två rutor, på tväre, bord stolar mm ute. Det blir nog p-förbud där kvällstid framöver gissar jag på. Handlarna inne på A6 missar ju kunder om inte vanliga bilister får rum, även toabesöken inne på A6 måste ju öka markant.

Ica- maxi har en stor parkering där har det blivit p-förbud kvällstid.

Gurra

F

F.d. 29954

Guest

Med tanke på all camping på parkeringen och så enormt mycket husbilar som samlats där. Åkte förbi där husbilar står på två rutor, på tväre, bord stolar mm ute. Det blir nog p-förbud där kvällstid framöver gissar jag på. Handlarna inne på A6 missar ju kunder om inte vanliga bilister får rum, även toabesöken inne på A6 måste ju öka markant.

Ica- maxi har en stor parkering där har det blivit p-förbud kvällstid.

Gurra

Tycker också att Husbilar "tar över" Ikea parkeringen. Gratis, billig frukost mm. Lockar.
Men för sjutton, man får inte bli hemmablind. Är vi så många, och börjar breda ut oss med bord och stolar, grillning mm. Då blir det för mycket, speciellt i landet lagom.
Har själv avstått att parkera där det redan är trångt med HB, just för att handlarna/gatukontoret inte kommer med restriktioner och förstör en bra plats om den belastas lagom. Tänker på Frankrike där 2.3m bommar blockerar många varuhusparkeringar liksom även p platser vid Setes kust bla.
Det blir nog likadant här om vi inte själva förmår att sätta gränser...

Toppen