• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elmia trångt!

F

F.d. 3088

Guest
Gomorron

Igår började husbilar ockupera Jönköping, bland annat A6 parkering ett 30 tal en å annan stol och något bord hade redan kommit ut. Där blir nog många många flera bilar än förra året tror jag. Fredag till Lördag brukar där vara fullparkerat av vanliga personbilar hoppas det inte blir några konflikter.:)
Även gratis p-platsen framför Elmia fanns det h-bilar när jag passerade i morse två st som hade övernattat (antennen var uppe) Den platsen blir nog strax full av h-bilar, den som kommer Fredag och ingen plats har får nog problem tror jag.

Gurra

F

F.d. 3088

Guest
Sv: Elmia trångt!

Ett tips det kan vara svårt att komma ut om man parkerat vägen in mot Holmgrens bil, där brukar stå bilar på båda sidorna med följd att det inte går att mötas

gurra

F

F.d. 3067

Guest

Jäklar vi som tänkte att komma på Lördag.

/Gunnar

F

F.d. 3088

Guest

På Lördagen brukar det vara mest folk på mässan oxå :cool: Ett tips tanka ner busstidtabellerna

www.jlt.se

Från Gränna tar det knappt en timma linje 121. Jönköping har heller inget förbud mot att sova i husbil på p-plats (kommunal)
Huskvarna finns ju oxå linje ett från esplanaden.

Gurra

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3067

Guest

Äsch jag kan också skita i mässan, man kan ju leta upp någon fin plats och avnjuta något gott iställe...

Blir säkert bara en massa griller i skallen om man far på mässan :twitcy:

sedan kan man kanske testa Söndagen möjligen eller så öser man till Smögen, ska ju bli bra väder...hmm

/Gunnar

Berith&Janne

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2025

Jag tänkte pröva Statoil Hylterna, åker dit på lördag, övernattar och åker in till Jönköping på söndag, någon som vet om det är OK/ Janne

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jo det är det som är så beklagligt när husbilsfolk ställer sig på parkeringar och kör ut markiser och stolar och bord .
Hoppas att man får plats på parkeringen vid Elmia utan att man behöver flytta på en massa bord .

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Jo men A6 på däcket vid coop rymmer en hel del + som de undrade i inlägget innan Hyltena vi har ju även Gränna, Vätterleden och uppe vid Torsvik och även Brunstorp med omnejd.Jo de bör ju tänka på att det finns fler som vill parkera o inte ta ut sitt bohag på sådana ställen./susanne

Senast ändrad:
F

F.d. 3088

Guest

Morsning

Sannabadet och Hyltena har jag tyvärr inte koll på. Det fanns fortfarande ett 15 tal platser framför Elmia (gratis) när jag passerade på morgonen. Såg tre bilar på p-platsen mot centrum (höger sida) där finns mera plats. Brunstorpsbadet Huskvarna är en plats med stor parkering 1 bil på morgonen (Värdshuset är nerlagt)busslinje 121. Än så länge är det lugnt ruschen startar nog fredag mina tips kan vara alternativ om man vill slippa snurra runt å leta. Icamaxis och Coops parkeringar brukar vara till för burn outs på kvällar å nätter (Coops p-däck på baksidan):D

Karta busslinjer

http://www.jlt.se/biljetter/res/jkpgkarta.pdf

Gunnar

F

F.d. 4220

Guest

Tack för genomgången. Vi tänkte komma ikväll, med förhoppningen att lättare få plats än om vi åker dit på fredag.
Vi har aldrig varit på Elmia innan, så det skall bli kul.

Hoppas bara att det finns någon plats kvar på gångavstånd. :p

Toppen