• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elmia område 1

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Jag har en biljett till område 1 och undrar när man kan åka in på området Torsdag morgon och vilken tid? Och får man anvisad plats eller letar man rätt på en själv? eller kan man åka in på Onsdag kväll?

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Elmia område 1

Du kan äka in på området på onnsdag eftermiddag kl 18 då står caravan klubb och tarimot och anvisar plats, man får inte välja plats men åker man inn på onsdagen så vinner man en natt dä är man på plats på torsdagen när mässan öppnar den ordniningen hhar gält i minst 10 år,

mvh Bertil.

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025

Du kan äka in på området på onnsdag eftermiddag kl 18 då står caravan klubb och tarimot och anvisar plats, man får inte välja plats men åker man inn på onsdagen så vinner man en natt dä är man på plats på torsdagen när mässan öppnar den ordniningen hhar gält i minst 10 år,

mvh Bertil.

Där tror jag att du har fel. Man har tidigare år kunnat köra in tidigare än vad som står i anvisningarna men detta skapade en massa problem för Caravan Club som håller i tåtarna. Så till i år skall man tveklöst hålla på det som sagts och inte släppa in vagnar o bilar tidigare än torsdag morgon.
//Tommy

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Det har ryktats om det många gånger det är över 10 år sedan som polisen i jönköping tvingade dom att öppna på onsdagen för där var kö ända ner i stan, sedan dess har dom acepterat och inser fördelaarna att kunna dela upp insläppen på två dagar kön blir inte kortare med åren,

jag har biljett til min 33 mäsa på elmia samtliga så jag har sett utvecklingen i år åker vi dit på tisdagen, det är en billig ställplats med mycket folk i rörelse.

mvhBertil

F

F.d. 50239

Guest

Det är helt rätt, ingen kommer in förrän torsdag morgon men klart man kan stå på parkeringen över natten.

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Jag har kommit in dom sista 10 åren på onsdagen och gör så även i år dom kan inte korka igen hela stan med husvagnar och husbilar, jag garanterar,

sven-A

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
8259
Medlemskap
2025

Vart får man tag i en biljett. Antar att den är som inträde eller är den för parkering också.
Jag har aldrig varit dit tidigare men har för avsikt att åka dit i år.
Jag och min fru kommer ner sent på fredag kväll, finns det plats att stå på då eller är det fullt, vad tror ni ?

Sven-A

sevallbo

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2025

Jag är med som utställare på Elmia och enligt Tina Andersen på Elmia är det torsdag som gäller för inkörning om inte polisen säger till att dom ska släppa in tidigare . MVH Sevallbo

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Vart får man tag i en biljett. Antar att den är som inträde eller är den för parkering också.
Jag har aldrig varit dit tidigare men har för avsikt att åka dit i år.
Jag och min fru kommer ner sent på fredag kväll, finns det plats att stå på då eller är det fullt, vad tror ni ?

Sven-A
Kommer du fredag kväll så anmäl dig i kuren där dom säljer biljetter har du stor tur så kanske dom har någon biljett till område 1, men då får du ha stor tur en del mäniskor har ju det, annars har dom säkert på område 2 så du lär nog inte bli helt utan,

för övrigt fungerar det så att biljetterna gäller för parkering inne på Elmia och inträde till mässhallarna alla dagar hur många gånger du vill på område 2 kostar dom 600 och på oråde 1, 800 billig camping.

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Jag är med som utställare på Elmia och enligt Tina Andersen på Elmia är det torsdag som gäller för inkörning om inte polisen säger till att dom ska släppa in tidigare . MVH Sevallbo

det är inte Elmia som bestämmer på parkeringen det gör Caravn clubb Polisen och parkeringsbolaget.

gunnaro

HBK Medlem
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
6766
Medlemskap
2024

Är det någon av er som vet om det finns någon plats för handigkappade vid mässan så man kan stå på med husbien

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Hej ja inne på område 1 vid srvicehuset brukar där stå ekipage för handikappade, har du biljett till område 1 så lär det väl bara vara att säga till i insläppet att du vill dit, annars vet jag inte om det går att få särskilda biljetter till det kontakta caravan-club om dom kan lösa det.

med mvh Bertil

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

biljetterna säljs vid denna tiden av caravan clubb kontakta dom kanske dom kan ordna något, annars oficielt är biljeterna till område 1 slut.

3Rapido

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
8017
Medlemskap
2025

Vi ska naturligtvis också till mässan. I år har vi köpt biljett med camping på område 2, har förstått att det lutar ganska mycket där, men men, det kan inte hjälpas.

Eftersom vi båda jobbar på torsdag så kommer vi inte förrän på kvällen, ca 19- 19.30.

Hur länge kan man köra in på området?

Toppen