• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elmia Mässcamping - Vad kostar det utan förbokning?

F

F.d. 25431

Guest
Hej

Jag blir inte klok på Elmia sidans info.
Man kan förbeställa för ca 800 och 500 kr.

Vi har fått entrébiljetter och barnen går in gratis så det känns onödigt att lägga dessa pengar.

Det står också att man bara kan komma ditt och stå över natten. Det står inget pris vad det kostar att "sova över" på mässcampingen utan att köpa entrébiljetter.

Vet någon vad det kostar?

H

hianders

Guest
Sv: Elmia Mässcamping - Vad kostar det utan förbokning?

Man kan stå på parkeringarna till vänster om uppfarten och ganska så mittemot entrén (nord?). Tror att det i år kostar 120 kr för en natt. Gå in på Öppettider så ser du priserna. 800 kr resp 500 kr inkl entréavgifter och gäller område 1 och 2.

fru hianders/Inger

F

F.d. 25431

Guest

Man kan stå på parkeringarna till vänster om uppfarten och ganska så mittemot entrén (nord?). Tror att det i år kostar 120 kr för en natt. Gå in på Öppettider så ser du priserna. 800 kr resp 500 kr inkl entréavgifter och gäller område 1 och 2.

fru hianders/Inger

Hej!

Jag vill inte köpa entrébiljetter då jag redan har.
Man kan stå över dagen för 120 kr. Men är det samma för övernattning?
Jag ser inte den info någonstans.

H

hianders

Guest

Vi betalade 100 kr för kväll till dagen efter förra året och sov i bilen över natten, så ja, man kan sova i bilen över natten.

Inger

PS För säkerhets skull kan du ju ringa Elmia och kolla! DS

F

F.d. 25431

Guest

Vi betalade 100 kr för kväll till dagen efter förra året och sov i bilen över natten, så ja, man kan sova i bilen över natten.

Inger

PS För säkerhets skull kan du ju ringa Elmia och kolla! DS

Ok. Tack Inger!

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej

Inga som helst problem att sova över där.

Sov gott

bryngan

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
3001
Medlemskap
2025

Förra året var det gratis mellan 18-08.

Ingemar

Uppsalaanders

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
5556
Medlemskap
2024

Jag vill gärna stå på campingområde 2, men har inte någon förbeställd biljett. Har jag rätt som antar att jag kan betala 500:- när jag kommer och sedan dundra in på campingen?

Anders

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Ja om där är platser lediga så går det bra där brukar vara en del som gör så man anmäler sig i resptionen och får sina tillbehör sen bara följer man anvisningarna.

KarinoBengt

HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025

Caravan club sköter parkeringen och får därmed in lite inkomster på detta. Priset var 100 kr förra året för en dag och natt.

H

hianders

Guest

Hej Anders! Vi "dundrade" in på campingen omr 2 kl 8 efter att ha löst biljett vid infarten. Vi hade inte bokat innan och betalade 500 kr för tors - sön inkl 2 entrébiljetter.

Natten innan stod vi på parkeringen och hade för avsikt att ställa oss vid insläppet vid sex-tiden. Men, men, men - halv sex var det kö uppför backen mot mässan och även på gatan nedanför, både till höger och vänster. Kön upphörde först vid sjutiden. Alla ville in först. Lätt hysteriskt verkade det som!

Dock, solen skiner och det blåser nästan ingenting (som det brukar göra).

Hasse har gått upp på mässan och scannar av den först, sen går han tillbaka och detaljgranskar intressanta objekt, både bilar och tillbehör. Grabbarna och jag tar det lugnt i hb och jag kollar mässan fred.

fru hianders/Inger

Toppen