Är just nu i Spanien och kollar campongar inför vintern . En del campingar tar ju extra betalt för elen . T ex 0,35 € / kW , hur räknar man ut kostnaden ? T ex köra Elpatron på 1000 w i 10 timmar , vad kostar det ?Sevallbo
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Enligt vad jag hört av långliggare på camping i Spanien så är det billigare med gasol för att värma upp HB med.
HaDe Hasse
Gasolen kostar 16-19 euro vid byte av spansk flaska.Om man betalar 250 kr för en 11kg flaska blir det ca 2 kr per kWh, alltså ca halva priset för vår vän.
Gasolen kostar 16-19 euro vid byte av spansk flaska.
Utan att veckla in sig i beräkningar så torde det kosta dig ca 5kr/dygn, så bekymra dig inte, anslut sladden och njut av livet.
5 kr!!? Här krävs nog lite beräkningar för att visa hur du kom fram till den siffran.
lars