• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elfel

Blåvitt

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
4440
Medlemskap
2025
Blev påkörd bak, baklampor och blinkers fungerar, men nu har fläkt i bilen, vindrutetorkare, spolare och cigarettuttag, radio slutat att fungera, finns det något samband? Kabelbrott relä?

valle

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2024
Sv: Elfel

Var ute för ett elfel på min Knaus som liknar ditt förutom påkörningen bak.Bakom vänster bakhjul sitter en krympmuff där kablar sitter ihop kopplade det blev kortslutning i denna vatten sprut från bakhjulet trängde in och orsakade detta, plaseringen av denna koppling sitter otroligt dumt till, kortslutningen påminner mycket om dina problem, detta är bara ett tips som kanske kann vara till nytta, lycka till.Valle

Blåvitt

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
4440
Medlemskap
2025

Ska kolla detta, eftersom skyddsglas gick sönder med innanmäte och kjolpaketet blev tilltryckta så kan det vara möjligt, konstigt att inga säkringar gått bara.

Senast ändrad:

casso.o.carina

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
4076
Medlemskap
2025

Byt säkring efter säkring.
Råkade ut för skitfel förra sommaren.
Fick dra en ny matning med hängsäkring från batteriet drog provisoriskt utanpå bilen.tappade all ström till kyl ugn gnistan till spisen m.m.
Alla säkringar var hela (trodde jag lurad så djä bra)
När jag mätte säkringen löstagen,hade jag kontakt, mennär jag satte tillbaka säkringen i EBL,en, så drogs benen isär=ingen kontakt.
Man lär sig så länge man lever hehe

valle

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2024

Det är inte alla gånger man ser att en säkring gått sönder, man måste mäta och kolla noga har varit ute för att en säkring såg hel ut men när jag vred denn i ett annat läge så gick säkringen åt olika håll i mitten innvändigt, den satt fram i motorutrymmet på min bil, har ett lite minne av att den var röd tror att det var huvudsäkringen.EI fel hör till det mest krånliga att reda ut, specielt om de kommer och går men börja längst framm och se att du har med dig elen man skall alltid börja vid källan framförallt om man har konstiga fel.Skulle tippa på att din huvudsäkring har gått.Valle

casso.o.carina

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
4076
Medlemskap
2025

Fick vara så hela semestern, fördjupade mig i skiten när jag kom hem.
Bytte säkringen fast den visade sig vara hel när jag mätte den.
Flera timmars svett i onödan i Italien utan kylskåp.helt i onödan.
Hade jag bytt säkringen direkt fast den visade sig vara hel.hade problemet varit löst på ett kick.
Offrade högtalarkablarna till strömdragningen i onödan på köpet.
MULLEMECK

valle

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2024

Jag skall dela med mig om ett elfel till som jag har varit ute för, kan vara intresant och dela med sig åt andra som kanske kan få samma problem och det är inte så lätt alla gånger och få hjälp framför allt inte i juli månad då de flesta har låg bemanning på verkstäderna om någon alls.Körde på en dålig väg som man kan göra ibland, kylskåpet slutade fungera efter en lång felsökning så fann jag att en kabel hadde släpt på en kopplingsbox brevid batteriladdaren under soffan så elen kan ställa till stora problem och felet kan vara där inte man kan tänka sig.Har alltid med mig en mätare efter alla fel jag har råkat ut för, och tro mig den dagen kommer för alla det är inte alla gånger man kan ringa efter hjälp.Hoppas jag inte förtar glädjen med resandet men man har inte bara positiva minnen efter tolv år med husbil.Valle

Toppen