• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Elen inne bilen funkar inte

Mobema

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
32834
Medlemskap
2024
Hej! Har haft bilbatteriet (på vår Carthago -18) uttaget under vintern. Idag isatt o laddat, bilen startar men ingen el inne i bilen, alltså panelen, lyset mm. Huvudströmbrytare o jordfelsbrytare kollade. Oklart var säkringarna är? Har för mig jag läst i något forum om nåt annat ”trix” hur man gör när batteriet varit bortkopplat? Någon som har nåt tips? Tacksam för hjälp!
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.613
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Hej! Har haft bilbatteriet (på vår Carthago -18) uttaget under vintern. Idag isatt o laddat, bilen startar men ingen el inne i bilen, alltså panelen, lyset mm. Huvudströmbrytare o jordfelsbrytare kollade. Oklart var säkringarna är? Har för mig jag läst i något forum om nåt annat ”trix” hur man gör när batteriet varit bortkopplat? Någon som har nåt tips? Tacksam för hjälp!
En del startar upp efter att man hållit huvudströmbrytaren intryckt mer än 10 sekunder. Testa.
 

Globetrotter

HBK Medlem
Inlägg
208
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2024
Hej! Har haft bilbatteriet (på vår Carthago -18) uttaget under vintern. Idag isatt o laddat, bilen startar men ingen el inne i bilen, alltså panelen, lyset mm. Huvudströmbrytare o jordfelsbrytare kollade. Oklart var säkringarna är? Har för mig jag läst i något forum om nåt annat ”trix” hur man gör när batteriet varit bortkopplat? Någon som har nåt tips? Tacksam för hjälp!
Vilken el menar du 12v eller 230v, du skriver jordfelsbrytare?
 

Mobema

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
32834
Medlemskap
2024
Tack för tipsen, har prövat men icke.
Har testat ”allt”, bla säkringar, kablar i och ur. Panelen fortfarande helt svart. Ringt runt till flera verkstäder för att få tips om vad det kan vara för fel. Maken misstänker kretskortet?
 
Toppen