• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elementskydd

F

F.d. 2944

Guest
Har vattenburen, eftermonterad, värme i bilen.
Tänkte bygga elemtskydd i vår. Någon som vet var man får tag i det där materialet som ser ut ungefär som flätad bast och som används i vanliga elementskydd? Fullt med små hål med döljer fula radiatorer effektivt.
 
F

F.d. 2944

Guest
Sv: Elementskydd

Ni e för goa, exakt vad jag letade efter.
God Jul och TACK!
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Elementskydd

Jag skulle också vilja ha tag på elementskydd, fast jag är ute efter ett i metall med små hål i, att lägga över det grovmaskiga plastgallret, som idag döljer elementen. Det gäller på bägge sidor i alkoven, barnen tappar hela tiden ner lego i elementen, och det är minst sagt bökigt att pilla bort bitarna mellan elementens flänsar.
Ett finmaskigt nät kunde iofs funka, men det är inte lika snyggt, då det inte håller sig plant.

/Ludde
 

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Inlägg
582
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2024
Sv: Elementskydd

Jag skulle också vilja ha tag på elementskydd, fast jag är ute efter ett i metall med små hål i, att lägga över det grovmaskiga plastgallret, som idag döljer elementen. Det gäller på bägge sidor i alkoven, barnen tappar hela tiden ner lego i elementen, och det är minst sagt bökigt att pilla bort bitarna mellan elementens flänsar.
Ett finmaskigt nät kunde iofs funka, men det är inte lika snyggt, då det inte håller sig plant.

/Ludde
[/QUOTE)

Bauhaus har s.k. sträckmetall. Det är ett metallgaller, finns både i mässing och aluminium. Hålen är ca 5 mm stora. De är lätta att klippa till önskad storlek. Är i och för sig inte gratis men du slipper Lego-besväret.

God Jul o Gott Nytt År

Roland
 
Toppen