• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Electrolux kylskåp, extra switch?

F

F.d. 20958

Guest
Är det någon som vet vad den här extra vippströmbrytaren är till för? Den är eftermonterad och finns inte med i instruktionsboken för kylskåpet. Som syns på bilden finns det tre lägen A, O, och F. Mycket tacksam för svar!

Bilagor

• unnamed2.jpg
    unnamed2.jpg
    44,1 KB · Visningar: 52
Senast redigerad av en moderator:

tony o nette

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2026
Sv: Electrolux kylskåp, extra switch?

Kan vara till en eftermonterad fläkt på baksidan av kylen som används för att vädra ut = trycka in kallare luft på elementen vid varm väderlek så att kylen fungerar bättre.
A kan stå för Automatik. 0 kan vara avstängd. F kan vara fullfart.
Lyssna efter fläktljud vid gallren på utsidan.

Björn R

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2026

En gissning kan vara att den är till en extra fläkt på baksidan kylen, när fläkten är på så ökar kylprestandan. Tre lägen. Från, Till och Termostat, gissar Björn

Grillmaister

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
11713
Medlemskap
2025

Kan vara till extra fläkt på baksidan av kylen. Många sätter dit en sådan för bättre cirkulation på luften så den kyler mer.

Jörgen

F

F.d. 20958

Guest

Ok trodde det först hade med gasolen att göra men vad bra då vet jag. Stort tack för alla svaren!! :)

Senast redigerad av en moderator:
Toppen