• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elcykel styrbox rasat..

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025
Hej.

Jag har en Elcykel konvertering där styrboxen troligen rasat.
När man försöker flytta eller använda cykeln så är motståndet högt i hjulet.
Även med eller utan batteri och styrning.

Kopplade upp mig med min usb kabel och jag kan fortfarande ändra parametrar i motorn men till ingen nytta.

Plockade isär den, vilket var lite pillrigt då styrningen sitter i motorn.
inget ser ut att vara bränt eller skadat, men jag gissar att det är
fel på effekttransistorerna (mosfet), men säker kan man ju inte riktigt vara då jag ej har all mät utrustning man skulle behöva.. (funderar på att åka till elfa o handla o chansa på att det är det som är felet..)

Någon som vet var man kan handla en ny NU!..
Då jag verkligen behöver cykeln...

motorn är på 750 Watt och kontrollen levererar max 36 Volt 50 amp.
hub motor, brushless motor, BLDC motor, bike conversion kit, brushless controller,electric bike,wheelchair controller,electric wheelchair,dual drive ebike, electric motorcycle,EV battery,electric unicycle ,brushless joystick controller, regenerative
är där jag köpt den, men jag har inte tid att vänta på att de skall skicka en ny styrning, vilket de erbjuder eftersom det är garanti.

MvH

Freddy

Toppen