Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Är det verkligen så att myndigheterna i Spanien har blivit mera husbilsfientliga,
eller försöker de bara få lite ordning i en ständigt ökande
ström av husbilsfolk från norra Europa, som ibland tar sig
ganska stora friheter?
Hej
Vaför tycker du att den pensionärer som väljer att tillbringa vintern i spanien tar sig stora friheter? Jag tror att den åldersgruppen är en ganska lugn och städad grupp som följer lagar och förordningar. Har svårt att tänka mig att polisen har något mål att försvåra för husbilsturister som övervintrar. De är troligen ett välkommet tillskott i den lokala ekonomin under vad som annars är lågsäsong.
Jag tycker inte någonting, utan drar lite slutsats av olika rapporter jag sett från Spanien, där en del husbilsägare tycker att det t.ex. är o.k. att strunta i regler vad det gäller uppställning och parkering, där tömning sker där det passar, alltså lite allmänt struntar i landets lagar och regler. Lite som det sker här också, men kanske inte i lika stor skala.
Eftersom det blev mycket elcyklande i Spanien denna sommar har jag ställt frågan via mejl till spanska ambassaden i Stockholm. Vi får väl se om det blir något svar.