• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elblock

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Hej!

Vet någon vart man kan köpa den lilla vita sockeln som ska kopplas till elblocket från regulatorn på solcellerna, kablarna jag har idag går direkt till batteriet, det kanske fungerar lika bra ändå?
Mvh
Pelle

akezett

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
7319
Medlemskap
2025
Sv: Elblock

Hej

Kjell & Co har själva kontaktsiften som passar men inte självaste plastkontakten, så det går att ansluta fast det inte blir 100%

// Åke

F

F.d. 53078

Guest

Fabrikatet är AMP det är en ganska vanlig kontakt. ELFA har den och välsorterade elektronik affärer. Du behöver en krimptång för att klämma fast kabeln riktigt, men det går okså att löda fast.

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025

Hej!

Vet någon vart man kan köpa den lilla vita sockeln som ska kopplas till elblocket från regulatorn på solcellerna, kablarna jag har idag går direkt till batteriet, det kanske fungerar lika bra ändå?
Mvh
Pelle
Kolla här http://www.husbilsklubben.se/forums/t48112/så får du lite tips
på min bil är det kopplat direkt på batteriet men jag har beställt en regulator som ska kopplas direkt till e-blocket för bästa resutat

svensei

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2025

Hej!
På vår bil var panelregulatorn ansluten direkt till bodelsbatteriet. Jag övervägde att koppla in på EBL för att få laddning på både bodels- och bilbatteriet, men jag nöjde mig med att montera en till-tillomställare och kan på så sätt välja vilket batteri som ska få solpanelladdning. Det har fungerat helt ok, har inte behövt 230-ladda batterierna ens på vintern.

Toppen