• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elberoendet

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025
"Vi bodde på tantolundens husbilscamping nu i helgen. Vi var nöjda och tyckte att så här vill vi se en ställplats i en storstad. Man står centralt, har tillgång till el så man kan få laddat upp elprylar "

Förvånar mig var gång jag läser om stolpelsberoendet.
Man kan faktiskt ladda sina prylar med 12 volt !
Sedan kan man ju se till att man ej är så beroende av 230Volt t.ex solpaneler (sommarhalvåret) och boosterladdning under körning.
Skulle aldrig få för mig att betala för stolpel även om det ingick i priset eftersom jag inte har något behov av det. Man behöver ej ha det som hemma.
Om ställplatsanordnare får för sig att HB har behov av el,dels är det en investering som man kanske drar sig för och då blir det ingen ställplats.
Eller så investerar man och har det inbakat i priset,då drabbas de som ej behöver el.
Vissa ställplatser har det redan så ! och de verkar bli fler och fler.
Med HB är väl tanken att man skall vara fri och oberoende annars kan man likaväl ha husvagn och köra in på campingplatserna.

Jojje

F

F.d. 3088

Guest
Sv: Elberoendet

Instämmer till fullo. Vi var stolplösa hela förra sommaren (solceller, leedlampor samt leedtv)

Gurra

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Vi har till och med varit stolplösa hela året, även vintern, nu senast med extra hjälp av en liten rörlig solcell 40w och en Ctek 250S Dual laddare, numera kommer vi hem med batterierna fulladdade! :)

STANTON

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025

Vi hoppas att vi kan vara stolplösa i år.Vi investerade i ett extra 105AH bodelsbatteri plus en efoy1600 ska även byta till led lampor

Toppen