• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

El panel

F

F.d. 15440

Guest
Hej!
Har en "liten" fråga...på min nyinköpta Adriatic 610 - 89, fungerade batteriindikatorn på panelen på visiningen...nu efter batteribyte så lyser inte lampan, men så fort 220 v sitter i lyser den igen...knappen trycks nedåt för batteri 2 och uppåt för batteri 1...vet inte vad som är start och bodel iof men startar gör den utan problem...nytt batteri där vid leverans.
Någon som vet något om detta på en sådan gammal tingest?
kan man ställa in någonstans antal amper som man gör i de lite nyare batterierna?
Någon som sitter på en manual/instruktionsbok om denna panel?

Mvh Niklas

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029
Sv: El panel

Batteri 1 brukar vara startbatteriet, och batteri 2 bodelens batteri/batterier. Koppla bort ett batteri så ser du vilket som är vilket.
Ampéretimmar behöver ställas in om mätaren klarar av att se kapaciteten på batteripacken. Visar den bara spänning (Volt) behöver du inte knappa in något. (Visar den % eller Ah behövs det troligen.)
Vad gäller lampan har jag ingen aning... hittar du några inställningar i panelen?

Toppen