• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

El-dörrstängning

Agne Nilsson

HBK Medlem
Kommun
Hörby
HBK-Nr
1350
Medlemskap
2025
Hej! Har fått problem med el-dörrstängningen. Troligen fel på kretskortet. Är det någon som vet hur man får tag i ett nytt eller vad kan man göra åt det?

T.Rantzow

HBK Valberedning
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2025
Sv: El-dörrstängning

Hej Agne

Det är ingen tröst för dig, men du är inte ensam om problem med el-dörrstängningen.
Jag har bytt ut min dörrmekanism en gång, detta efter 1 år, gick på garantin.

Samtidigt som el-dörrar omöjliggör inbrott så känns de samtidigt väldigt otrygga.
T.ex. tar strömmen slut så öppnar sig inte dörren.
Bryter man huvudströmmen så låses dörren automatiskt, vilket hände mig.
Den röda nöd-öppnings nyckeln som man kan öppna via garaget satt i startlåset.
Som tur var kunde jag montera ned paneler från garaget och krypa in i bodelen, för att nå nyckelknippan.
Snacka om tröttsamt.

Mycket kan man laga själv på en husbil men el-dörrarna är inte gjorda för en hemma-mekare.
Av den anledningen att det finns elektronik inne i dörren och utanför som skall samverka.

Jag gjorde ett försök och ringde Concorde fabriken men de sa bestämt nej, med hänvisning till att det är ett komplicerat system.

Som sagt, det är bara att uppsöka Östgöta Camping som gäller.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: El-dörrstängning

Kontroller at det ikke er knekk på kabelen mellom karmen og døren, det har hent tidligere at denne kabelen er montert slik at den får litt for stor belastning når en åpner og lukker døren.

Toppen