• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

El-Cykel, har du provat denna?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: El-Cykel, har du provat denna?

Ser nesten ut som den som du kan finne på et av företaksforumene til SEK 6500:- og den har jeg selv god erfaring med - hovedforskjellen er 36V i stedet for 24V som på den i UK. Vekt og dimensjoner omlag like.

F

F.d. 8160

Guest

Så länge den inte har blyackar (som väger galet mycket) så ser den ju intressant ut.
Frugans elcykel här hemma har tyvärr bly och det är inte skoj att lyfta i och ur cykeln då man tar in för laddning.

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej Knut!
Håller med dej om 36V!
Jag har hela tiden "vormat" för 36V till en El-cykel, MEn gick & köpte en Orion cykel Mini 20"s hjul 24 v för 4400 kr ca:, & jag får säga det är den bästa cykel jag kört hittils
3.28 mil på en laddn. med mycket motor & -grader (för dom som förstår) här uppe i snapphanebyggd! "kanon"!!!!!!!!!!!!!!!!
Men nästa cykel blir med 36V & 250 W:ts motor för man blir bekvämare för varje år!!!!!!!!!!!!!
Mvh.

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej Magnus!
Du vet vi El-flygare tycker om när det inte tar för lång tid för att komma upp i det blå & så många gånger som möjligt.
Så är där inte 36 V & 250 W:ts drivlina så är priset för högt på cykeln visserligen är stänkskärmarna lite längre på denna än ( Oreonen) vilket är +, & visst hade Amperen varit lite bättre än 10 A. (jag har 4 s 2p & 4.4 A på min elkärra & Ca: 3.5 kg )!
Woops! lite rörigt men.
Mvh. "Ps" 36 V & 250 W "Ds"

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Hmmm... Skall kolla lite i lådorna här ang. att göra en elcykel själv!

Kör ju med KDE's 9000W motor på min Trex700E /45V-5A!
Att programera ett fartreglage gör jag på 5min...
Blir till att fundera & dyka ned i RC-lådan!

(måste man använda pedalerna?) :wub: ;)

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Hm, den motoren ville klasse kjøretøyet likt med en 250cc hoj - og da spiller det ingen rolle om du kan bruke pedalene eller ikke.
EU regnlen er maks 250W og endast som tillegg til pedalene, uten pedalbruk og det er en moffa. Moffa kan ha opp til 3000W motor, over blir det motorcykel. Den KDE 700 motoren hvilket turtallområde har den tilgjengelig? Kunne tenke med 4 slike i en elektrisk / hybrid 4WD RTV - skulle tilsvare ca 16 hk og med mange nok Li-PO pakker så kunne en kjøre en stund og ha et vanvittig lavt tyngdepunkt.

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Kurt... Man kan väl "låtsas" trampa? ;)

Här har du lite att titta på gällande motorer. KDE Direct - Brushless Motor Series

Som fartreglage använder jag Caste Creation (CC) programeras via usb link via datorn och där ställa de flesta parameters.

LiPo accar köps via HobbyKing.com (de har även prisvärda motorer och f-reglage av stor variation)

Cykel lär jag inte ha tid med för; nu skall det monteras grejer på den nya husbilen som landade på tomten här för 1h sedan!

Återkommer med lite bygg bilder & mitt filurande ang. hb'n i anna tråd framöver.

Tjohopp!

I

Ice-Man

Guest

Cykel lär jag inte ha tid med för; nu skall det monteras grejer på den nya husbilen som landade på tomten här för 1h sedan!
Återkommer med lite bygg bilder & mitt filurande ang. hb'n i anna tråd framöver.

Ohhh, en cliffhanger :)

Toppen