• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ekonomi

framat

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
7168
Medlemskap
2025
Hej. Ni som åker söderut över vintern, vilken typ av betalkort är bäst. Vanligt betalkort alt. kreditkort ?? Är det någon skillnad på vilken bank man har??
Tacksam för respons. Lars Gånberg

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Hej. Ni som åker söderut över vintern, vilken typ av betalkort är bäst. Vanligt betalkort alt. kreditkort ?? Är det någon skillnad på vilken bank man har??
Sök på "kreditkort" uppe till höger får du svar

Hdkrister

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
34235
Medlemskap
2025
Har Mastercard och Visa. Ja osså litta kontanter…..

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
För att slippa växlingsavgifter finns det bättre kort än Visa/Mastercard, jag kör Northmill

HW61

HBK Medlem
Kommun
Burlöv
HBK-Nr
36504
Medlemskap
2025
Bankkort/bank är som försäkringsbolag. Man får vad man betalar för.

Jag har en vanlig bank - ungarna som reser mycket - Revolut - grabben har precis rest 3 månader på klotet - nöjd med Revolut - tjejen som är mycket i London likaså. Jag håller fast i mitt svenska bankkort men reser inte på samma sätt.

Köpte däck. På leveransdagen. Inga däck. Enligt det stora europeiska transportföretaget - leveransen kvitterat. Kort reklamation. Pengarna retur på kontot direkt (som typ 8 -12 ggr innan när nått inte funkat).Idag från transportföretaget efter 10 dagar - vi har levererat till mottagare I Nederländerna - ????? - kontakta avsändaren - tror jag ska läsa förlåt, men skrivs inte ut.

Jag - glöm det/orkar inte ens svara - jag har fått pengarna i retur - ni får göra vad ni vill - det finns andra som säljer däck.

Det jag skulle vilja skriva med detta - var medveten om hur du använder ditt kort. Det ena kan vara billigare än nått annat - men - strular det kan det vara att du får bråka själv eller med någon som inte arbetar under svenska konsumentköpregler. För mig - jag föredrar någon med en fungerande kundtjänst som ser att jag varit kund i många år.

Och jag - mitt tålamod är inte stort - är det strul då föredrar jag att kunna välja annan leverantör och inte lägga ner väldigt mycket tid -då får ni stå med skammen gentemot MasterCard - utebliven leverans eller vad det nu är. Det är ert val inte mitt.

Toppen