• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ej välkomna i Glommens hamn

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Som jag skrev tidigare i tråden "Dit åker vi" gav vi oss iväg till Glommen för en övernattning i hamnen där. Denna plats ligger med i vår ställplatslista. Det verkar som att vi inte är välkomna där med tanke på skyltningen. Vi försökte kolla anslagstavlor och skyltar men hittade inte ett ord om att det skulle finnas någon ställplats där. Ringde även hamnvärden men denne svarade inte. Denna skylt finns vi nerfarten till hamnen och talar väl sitt tydliga språk.............

Mvh Per

Bilagor

• 264.JPG
    264.JPG
    1,6 MB · Visningar: 8

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Ej välkomna i Glommens hamn

Ja, denna gång var det Varberg som fick kulorna istället. Vi åkte vidare till ställplatsen i Apelviken och på lördagen cyklade vi in till stan och shoppade loss lite.

/Per

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

Vad betyder "uppställning".

Man får väl parkera där för att t.ex. ta en promenad, handla eller liknande? Annars skulle det stått "parkering" tycker jag.

Om man vill vara ännu mer petnoga så kan man väl parkera för natten och sova i bilen? Oavsett om det är en vanlig Volvo eller en husbil? Fast då trampar man folk på tårna vilket kan vara onödigt. Är man ovälkommen så är man.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Falkenberg

Kommunstyrelsen ger inte upp idén om att turistande husbilsekipage ska få tillgång till ställplatser för övernattning centralt i Falkenberg. Kommunstyrelsens arbetsutskott beslöt förra veckan att det inte ska bli några sådana ställplatser i år. Men kommunstyrelsen skickar tillbaka frågan till stadsbyggnadskontoret så ska göra ett nytt försök att hitta ett lämpligt område

Det är inte kommunens sak att driva campingverksamhet, så det gäller att hitta någon extern part som är villig att driva verksamheten. Falkenbergs Volleybollkubb har förklarat sig intresserad. Lövstavikens Båtklubb, som redan har ställplatser i Lövstavikens småbåtshamn, är också intresserad.

Bakgrunden till ärendet är att det är svårt för husbilsturisterna att hitta någonstans i Falkenberg där de kan övernatta lagligt. Campingplatserna räcker inte till och är inte heller så centralt placerade. Det förekommer en hel del regelvidrig husbilscamping t ex på Vallarna

För att ställplatserna ska kunna startas i år får kommunstyrelsens arbetsutskott mandat att fatta beslut. Tisdagens möte med kommunstyrelsen var det sista före semesterperioden

Senast ändrad:

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej Kenth!
Ni skriver "Tisdagens möte med kommunstyrelsen var det sista före semesterperioden".
När & om dom kommer tillbaks var står det skrivet???
Jag begär inte att ni skall kunna, men där är kanske någon som vet, när & hur lång semesterperiod dom har?
Nä jag hade tänkt mej en resa till Glommens hamn som "har" varit trevlig förut!!
Men visst det finns andra att gynna!
Mvh.

F

F.d. 53012

Guest

Verkar som hela västsverige är fientligt inställt därför väljer vi inte denna landsända mer och sen är det inget vidare väder heller på den sidan så det kan kvitta. Glad sommar.

hans p

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
782
Medlemskap
2024

Vad betyder "uppställning".

Man får väl parkera där för att t.ex. ta en promenad, handla eller liknande? Annars skulle det stått "parkering" tycker jag.

Om man vill vara ännu mer petnoga så kan man väl parkera för natten och sova i bilen? Oavsett om det är en vanlig Volvo eller en husbil? Fast då trampar man folk på tårna vilket kan vara onödigt. Är man ovälkommen så är man.
ja det kan man väl kalla och trampa på tårna

Toppen