• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ej fungerande kylskåp

Viking37

FD HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
19784
Medlemskap
2022
Hjälp. När vi skulle starta upp vårt kylskåp i husbilen händer ingenting, varken på 230 v, 12 v eller gas. Inte ett liv. Vad göra.

ERIKPER

FD HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Sv: Ej fungerande kylskåp

Kolla din försäkring. För Folksam och LF ingår t ex kylskåp i bodelens masinskadeförsäkring. Gäller upp till viss ålder och viss mil.

Erik

I

Inger-Lisbeth

Guest

Kolla att ni har sk. ledström in i skåpet, dvs, att skåpet få 12 volt in. Så kolla 12 volt säkringarna, där hittar ni felet.:yes::yes:

F

F.d. 50343

Guest

Jag hade precis samma problem efter att husbilen stått oanvänd i tre-fyra veckor. Jag kontrollerade allt jag kunde men hittade inte något fel. Ringde verkstaden och fick rådet att hålla in strömbrytaren "en väldigt lång tid" så att kylen gick in i någon form av omstart/grundinställning. Det fungerade inte...

Men jag lastade in frysklossar och räknade med att det skulle fungera över helgen. Efter att ha kört några timmar så testade jag att slå på kylen igen, och det fungerade! Inga problem med att starta kylen gången efter det men när jag skulle slå av kylen i söndags så gick det inte! Dagen efter försökte jag igen, men den ville inte slå av, bara slå om till gas, 12 V och så vidare. Irriterad och lätt förbannad fick då kylen ett halvhårt slag över manöverpanelen och sedan har den fungerat perfekt.

Så min slutsats är att det är något fel i själva manöverpanelen, glappkontakt, ärg eller något litet som har gått sönder. Skall kika närmare på det efter påsken.

Viking37

FD HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
19784
Medlemskap
2022

Tack för alla goda tips. I vårt fel var det en säkring som ärgat så efter att vi åtgärdat detta så fungerar allt normalt. Tack tack till alla som engagerat sig.

Toppen